Lwowska komunikacja powoli poprawia swój standard. Wystarczy wymienić nowo uruchomioną nocną komunikację i realizowane bądź planowane nowe trasy trolejbusowe i tramwajowe. Do tego pojawia się nowy tabor. Na dniach po ulicach Lwowa na jednej z linii trolejbusowych zacznie kursować pierwszy Elektrobus lwowskiej firmy Elektrontrans.
Pierwszy ukraiński elektrobus, wyprodukowany przez Elektrontrans, został zaprezentowany w listopadzie zeszłego roku. Autobus w ostatnim okresie wyjeżdżał już kilometry na terenie zakładów Elektrontransu, będących częścią lwowskiej korporacji Elektron. Kilka dni temu, wraz z czterema nowymi trolejbusami, został wpisany na listę taboru Lwiwelektrontransu. Teraz kursować ma po ulicach Lwowa na jednej z linii trolejbusowych (pojawiają się różne propozycje – 25 do Sychowa, 13 czy na wznowionej linii 4). Bateria starcza na 220 km, to odpowiada – jak podaje firma – dwóm roboczym zmianom. Pojazd może rozpędzać się do 70 km/h.
Pojazd kosztuje 9 mln hrywien. Jak zapewnia producent, pojazd zwróci się w ciągu 3,5 lat. Jego eksploatacja ma kosztować nawet dziesięciokrotnie mniej niż w przypadku zwykłego autobusu. Władze Lwowa zapowiadają roczne testy – mają one poprzedzić decyzję o zakupie kolejnych takich pojazdów.
Nowe trolejbusy, które niedawno Elektrontrans dostarczył, będą obsługiwać m.in. nową trasę do lotniska. Plany obejmują także nową trakcję trolejbusową w ciągu ulicy Chutorówka w kierunku Sychowa. Producent ma w tym roku dostarczyć też siedem tramwajów za 7 mln euro. Zastąpią one 2-3 najstarsze wozy, a dodatkowo będą obsługiwać
budowaną trasę do Sychowa, której realizacja przedłuża się w związku z koniecznością przebudowy kolektora. Jeszcze w 2016 r. władze miasta chcą kupić natomiast 60 autobusów. Lwów chce też wybrać na stałe operatorów dla
nowej, nocnej komunikacji.
Wywiad z producentem TUTAJ.