Partnerzy serwisu:
Mobilność

EuroVelo wzmacnia Transeuropejską Sieć Transportową. Blisko 10 tys. km wspólnych tras

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
EuroVelo wzmacnia Transeuropejską Sieć Transportową. Blisko 10 tys. km wspólnych tras
Fot. PKP SA
Europejska Federacja Cyklistów (ECF) zidentyfikowała aż 7861 lokalizacji w całej Europie, w których trasy rowerowe EuroVelo przebiegają wzdłuż lub w poprzek dróg, linii kolejowych lub wodnych szlaków śródlądowych, tworzących Transeuropejską Sieć Transportową (TEN-T). Całkowita długość odcinków, na których trasy EuroVelo pokrywają się z trasami TEN-T, wynosi prawie 10 tys. km.

Transeuropejską Sieć Transportową (TEN-T) jest częścią polityki Unii Europejskiej ukierunkowanej na rozwój sieci linii kolejowych, dróg i śródlądowych szlaków wodnych. Odniesienie do tras EuroVelo po raz pierwszy uwzględniono w 2014 roku w następstwie kampanii przeprowadzonej przez ECF. Potencjał integracji ruchu rowerowego ze wszystkimi projektami infrastrukturalnymi TEN-T pokazuje połączenie sieci EuroVelo z drogami, kolejami oraz śródlądowymi szlakami wodnymi.



Na obszarze Wielkiej Brytanii oraz Starego Kontynentu istnieją 2652 lokalizacje, w których trasy EuroVelo biegną wzdłuż lub w poprzek dróg TEN-T. Łączna długość odcinków pokrywających się w przypadku obu sieci wynosi 3337 km. Dotyczy to głównie mostów i prowadzących do nich dróg, ale również wąskich dolin górskich, linii brzegowych czy dróg prowadzących do przejść granicznych.

W przypadku sieci kolejowej nakłada się 1901 km odcinków z trasami rowerowymi oraz 3336 lokalizacji. W przypadku natomiast śródlądowych szlaków wodnych TEN-T istnieje 1873 wspólnych lokalizacji, a także aż 4688 km wspólnych odcinków z cyklotrasami. To akurat dziwić nie może, bowiem sieci EuroVelo przebiegają wzdłuż takich rzek jak Ren czy Dunaj. Łącznie odcinki pokrywające się z TEN-T stanowią ponad 10 proc. tras Euro Velo.



Autorzy analizy zaznaczają, że przyjęli zasadę, obejmującą maksymalną odległość 100 metrów między sieciami w przypadku dróg i kolei oraz 500 metrów w przypadku wodnych szlaków. Możliwości i potrzeba włączenia infrastruktury rowerowej do projektów TEN-T są jednak znacznie większe niż przedstawione wyżej liczby. Niektóre długie odcinki EuroVelo w Rumunii czy Bułgarii znajdują się bowiem w odległości kilku km od Dunaju, ponieważ bliżej rzeki nie ma żadnych torów ani dróg. Nadchodząca rewizja wytycznych TEN-T i ECF ma na celu jeszcze lepszą integracje ruchu rowerowego w transeuropejskich sieciach i projektach.

Dwa główne postulaty ECF dotyczą uznania tras EuroVelo za pełnoprawną sieć TEN-T oraz integracji ruchu rowerowego w innych projektach TEN-T. Oznacza to, że na przykład w przypadki modernizacji linii kolejowej należy ocenić potencjał ruchu rowerowego wzdłuż i w poprzek linii. Kluczowe elementy, takie jak mosty i tunele, powinny zostać włączone do zintegrowanego projektu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

Komunikacja

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

jd/inf. pras. 22 marca 2017

W Małopolsce budują drogi dla rowerowych długodystansowców

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

Mobilność

Kraków: Relokacja hulajnóg – to działa

UM Kraków 08 września 2023

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

Komunikacja

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

jd/inf. pras. 22 marca 2017

W Małopolsce budują drogi dla rowerowych długodystansowców

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5