Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Firmy transportowe na facebooku zyskują, czasem bez dużego wysiłku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Firmy transportowe na facebooku zyskują, czasem bez dużego wysiłku
fot. Busradar
Z badania przeprowadzonego na zlecenie wyszukiwarki Busradar.pl, wynika że 46 proc. przewoźników autobusowych deklaruje posiadanie konta firmowego na Facebooku. Niektóre zbudowały już pokaźna liczbę fanów, a czasem zyskują dużą popularność nawet bez dużego zaangażowania w posty.

Strony, które cieszą się największą liczbą polubień, należą do przewoźników międzynarodowych. Bezkonkurencyjny okazał się serwis wspólnych przejazdów BlaBlaCar. Łączy kierowców podróżujących na długich dystansach i posiadających wolne miejsca w samochodzie z osobami szukającymi przejazdu na tej samej trasie. Na Facebooku ma ponad cztery i pół miliona fanów. Na drugim miejscu plasuje się Flixbus z niespełna dwoma milionami. Firma, która sama opisuje się jako połączenie startupu technologicznego z tradycyjnym przedsiębiorstwem komunikacyjnym, od 2013 roku szturmem zdobywa klientów zainteresowanych podróżami po całej Europie. Trzecie miejsce zajmuje Lux Express największy przewoźnik oferujący połączenia w krajach bałtyckich. Cechą charakterystyczną tego przewoźnika są autobusy o bardzo wysokim standardzie. Fanpage Lux Express zgromadził 200 tys. fanów.

Zarówno BlaBlaCar, Flixbus jak i Lux Express prowadzą globalne fanpage’s korporacyjne, co znaczy tyle, że nie wszyscy fani, których liczbę zobaczymy na fanpage’u, pochodzą z Polski.

Wśród polskich firm transportowych niekwestionowanym liderem popularności na Facebooku jest PKP Intercity z prawie 200 tys. fanów. Na drugim miejscu jest Polregio z nieco ponad 35 tys. lubiących. A na trzecim miejscu Polonus - 34 tys. fanów. Wszystkie trzy firmy są spółkami skarbu państwa.



Jak zauważa Busradar sumiennie prowadzone fanpage’e publikują kilkanaście postów w miesiącu. Ale są też firmy, które publikują ich kilka lub wcale. Co ciekawe, nie zawsze wpływa to na brak fanów na stronie. Często fanpage ma charakter techniczny, czyli umożliwia np. prowadzenie kampanii reklamowych kierujących ruch z Facebooka na zewnętrzne serwisy. Najbardziej spektakularnym przykładem jest strona firmowa BlaBlaCar. Ostatni post jest z 30 lipca, a mimo to cztery i pół miliona osób obserwuje poczynania (lub ich brak) firmy. Na drugim końcu skali znajduje się PKP Intercity zamieszczając średnio 40 postów w miesiącu.

Najczęściej publikowane treści:

Informacje - Firmy oferujące transport publiczny najczęściej publikują informacje związane z rozkładem jazdy, nowymi połączeniami, cenami biletów i ewentualnymi promocjami.

Podróżnicze inspiracje - Przewoźnicy, w zależności od tego, jakie oferują połączenia, próbują przybliżyć ewentualne miejsca podróży, publikując ciekawostki, atrakcyjne zdjęcia, lub prywatne zdjęcia zadowolonych turystów.

Konkursy i ankiety - Konkursy bez wątpienia potrafi zaangażować odbiorców. Fani chętnie udostępniają treści przewoźnika, jeśli dzięki temu mają szansę wygrać nagrody.

Employer Branding - Branża transportowa jest bardzo chłonnym rynkiem pracownika. Według Transport Manager, w Polsce brakuje około 100 tys. kierowców. Dlatego też firmy bardzo chętnie używają strony firmowej do kreowania pozytywnego wizerunku pracodawcy. Nie tylko zamieszczają ogłoszenia o pracę, ale także przedstawiają swoich pracowników, publikują zdjęcia z imprez branżowych i prezentują swoją “rodzinę” - to chociażby pomysł Flixbusa.

Pojazdy - Większość przewoźników chwali się swoimi pojazdami. Publikowane są nie tylko zdjęcia autobusów, busów i pociągów na tle zachodzącego słońca, ale także we wszystkich innych możliwych sceneriach. Są też tacy, którzy idą krok dalej. Voyager Transport zamieszcza zdjęcia autobusu z komentarzem: “Nasza Modnisia lansuje się w Mediolanie”. Flixbus chwali się elektrycznym autobusem. Choć to niewątpliwie ważny temat dla właścicieli firm transportowych, którzy chcą się pochwalić nową inwestycją w pojazd, to wydaje się mało interesujący dla fanów, o czym świadczą statystyki

Oryginalne pomysły - Do najoryginalniejszych pomysłów trzeba zaliczyć cykl historyczny Polregio i PKP Intercity. Zdjęcia starych pociągów wywołują sentyment do kolei i budzą pozytywne nastawienie.

Busradar wskazuje też, że kilka firm stawia także na sponsoring sportu. Modlin Bus, oferujący przewozy na lotnisko w Modlinie, promuje Warszawę jako miasto, w którym warto się zatrzymać. Oprócz tego u różnych przewoźników znajdziemy sporo interesujących treści o tematyce związanej z podróżami, m.in. „Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością” (PKP Intercity). Nieco więcej odwagi ma Neobus Polska, który od całkiem niedawna bawi się konwencją i postacią sympatycznego Nosacza i jego partnerki Haliny. Fani wyraźnie to doceniają.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5