FlixBus zdecydował się zawiesić wszystkie swoje trasy na terenie Austrii, Niemiec i Szwajcarii od 3 listopada - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Również od wtorku tymczasowo przestaną jeździć pociągi dalekobieżne FlixTrain.
"Chcemy, aby podróżowanie było dla Ciebie tak łatwe i bezpieczne, jak to tylko możliwe. Obecny rozwój pandemii koronawirusa w Niemczech zmusza nas jednak do czasowego wstrzymania operacji" - podkreślono w oświadczeniu skierowanym do wszystkich klientów planujących podróże w najbliższym czasie.
"Tym środkiem chcemy pomóc poprawić sytuację, abyś mógł spędzić wakacje z najbliższymi. Poinformujemy Cię, gdy tylko będziesz mógł ponownie zarezerwować bilety u nas. Jeśli już wykupiłeś podróż FlixBusem, która niestety musi zostać odwołana, to poinformujemy Cię SMS-em i e-mailem o tym, jak postępować" - dodano.
FlixBus zwraca uwagę klientom na aktualne dane kontaktowe oraz sprawdzenie folderu ze spamem. "Nie możemy się doczekać, aby powitać Cię z powrotem na pokładzie naszych autobusów przed okresem świątecznym" - podsumowano.
Flixbus pragnie wznowić usługi jeśli tylko sytuacja na to pozwoli. "Flixtrain również będzie działać ponownie, gdy tylko będzie to możliwe i rozsądne. Nasze środki transportu są jednak dwoma najbezpieczniejszymi nawet podczas pandemii" - podkreślił Andre Schwaemmlein, dyrektor zarządzający Flixbusa.
- Uważnie śledzimy popyt, ale w tej chwili mamy około 30 proc. poziomu z ubiegłego roku. Latem mogliśmy obsłużyć mniej więcej połowę naszej sieci. Teraz znów całkowicie się redukujemy, ponieważ politycznym życzeniem jest, aby powstrzymać podróże. Rząd federalny nie podejmuje żadnych wysiłków, aby nas wspierać. Musimy zbadać teraz czy warto bardziej koncentrować na innych rynkach - zapowiada Schwaemmlein.
Jak to będzie wyglądać w Polsce? - Linie z Polski do Niemiec lub przez Niemcy do Francji, Belgii i Holandii będą dalej funkcjonować. Spodziewamy się dalszego spadku popytu w związku z nowymi restrykcjami i rosnącą liczbą chorych, ale nie zawieszamy naszych operacji. Będziemy dostosowywać ofertę do zainteresowania klientów. Aktualna oferta jest dostępna na naszej stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej - napisał do redakcji Transportu Publicznego Michał Leman, reprezentujący przewoźnika w Polsce i na Ukrainie. W drugiej części dnia pojawi się w naszym serwisie szerszy komentarz do planów i sytuacji FlixBusa w Polsce.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.