FlixBus ogłosił plany rozwoju na rynku ukraińskim oraz długoterminową strategię stworzenia najsilniejszej oferty dalekobieżnych podróży autobusowych na Ukrainie. Autobusy będą obsługiwać m.in. Kijów, Charków, Dniepr czy Odessę.
Na konferencji prasowej w Kijowie przedstawiciele FlixBusa ogłosili rozszerzenie działalności FlixBusa na Ukrainie. Główne korytarze połączeń planowane są do Polski, Niemiec, Czech, Austrii i na Węgry, rozpoczynające swoje kursy w Kijowie, Charkowie, Dnieprze, Odessie i we Lwowie. Dyrektorem zarządzającym FlixBusa na Ukrainie został Michał Leman, który obejmuje to stanowisko również w Polsce. Ma to na celu zapewnienie spójnej oferty między Polską a Ukrainą oraz umożliwienie mieszkańcom Ukrainy dostępu do wszystkich europejskich destynacji w siatce połączeń FlixBusa. FlixBus obsługuje obecnie ponad 350 000 codziennych połączeń do 2000 miejsc w 29 krajach. Ponadto, siatka połączeń FlixBusa umożliwia łatwe przesiadki na jednym bilecie wraz z pełną obsługą klienta.
– Bardzo się cieszę, że po miesiącach analiz i przygotowań możemy wreszcie ogłosić nasze dalsze plany rozwoju na Ukrainie. FlixBus jest obecnie oficjalnie zarejestrowaną firmą na Ukrainie i zatrudnił lokalny zespół z siedzibą w Kijowie. Firma płaci również podatki ukraińskiemu systemowi podatkowemu – powiedział Michal Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie. – Wprowadzając nasze innowacje technologiczne, standardy i bezpieczeństwo na rynek ukraiński, chcielibyśmy stać się solidnym partnerem zarówno dla ukraińskich partnerów autobusowych, pomagając im w rozwoju, jak i dla ukraińskich klientów, którzy będą mogli podróżować po świecie w przystępnych cenach i na wysokim poziomie usług – mówi Leman.
Pierwsze połączenia FlixBusa z Ukrainy i na Ukrainę wystartowały w 2017 r. Od czerwca br. Kijów, Żytomierz, Równe i Lwów zyskują codzienne połączenia do Niemiec (Berlin, Drezno, Monachium, Lipsk, Stuttgart, Frankfurt, Düsseldorf, Kolonia, Hanower, Karlsruhe, Rostock), na Węgry (Budapeszt), do Polski (Kraków) i Austrii (Wiedeń). Kursy te obsługuje jeden partner autobusowy – Euroclub. Większość z tych miast to również centra przesiadkowe FlixBusa, gdzie ukraińscy pasażerowie mogą z łatwością, na jednym bilecie, przesiąść się na całkowicie zielone linie w kierunku europejskich miast. FlixBus prowadzi również negocjacje z większą liczbą potencjalnych partnerów autobusowych.