fot. Michał SzymajdaAutobus Flixbusa na dworcu w Czeskich Budziejowicach
Polska jest dla globalnej marki Flixbus czwartym najważniejszym rynkiem po Niemczech, Francji i Włoszech. Według zapowiedzi złożonej podczas drugich urodzin Flixbusa w Polsce, siatka połączeń w kraju będzie się mocno rozwijać i to zarówno jeśli chodzi o połączenia krajowe, jak i zagraniczne.
Choć podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie nie zabrakło informacji o tym ile w ciągu ostatnich 11 miesięcy zielone autobusy przewiozły pasażerów, to podsumowano bardzo istotne informacji dotyczące rozwoju siatki połączeń w tym czasie. Dołączyło do niej w 2019 roku 60 zupełnie nowych miast w kraju. Łącznie.
Siatka połączeń Flixbusa oraz gęstsza
– Obecnie nasze autobusy obsługują 80 miast, które mają poniżej 40 tysięcy mieszkańców. To wyraźnie pokazuje, że Flixbus skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym. Nasza siatka połączeń zbliża się do gęstości połączeń kolejowych – powiedział Michał Leman, prezes Flixbus Polska. Dodał, że autobusy Flixbusa dojeżdżają obecnie do wszystkich miast wojewódzkich, po włączeniu do siatki Białegostoku i Olsztyna. W siatce jest też większość z miast, które przed reformą administracyjną w 1999 roku, były stolicami regionów.
W wielu przypadkach, podczas modernizacji linii kolejowych, autobusy Flixbus pozwoliły utrzymywać zaufanie do transportu publicznego. Tak było np. z dojazdami na trasie Warszawa – Konin. Do tej drugiej miejscowości dojazd przez 2 lata, z uwagi na toczącą się modernizację linii E20, był bardzo utrudniony, ale regularnie dojeżdżały tam zielone autobusy.
Ekspansja na wschód i zachód
Leman nie ukrywał, że Flixbus chce być dobrą alternatywą dla podróży własnym autem za granicę. W 2019 roku do siatki połączeń firma dodała aż 50 nowych zagranicznych miejsc zatrzymania. Gdyby podsumować wszystkie miejsca, gdzie z Polski dojedziemy zielonymi autobusami, będzie ich aż 240 w 12 krajach.
Ten rozwój będzie kontynuowany, m.in. przez rozszerzenie siatki połączeń na Ukrainie i przez rozbudowę huba przesiadkowego w Medyce. Ale firma nie zapomni o kierunku zachodnim. Już dziś (28 listopada 2019) pierwszy bezpośredni, bardzo wygodny piętrowy autobus połączy Warszawę z Paryżem. kursy takie będą odbywać się codziennie. Plany firmy na rynku polskim są ambitne. Na konferencji informowano o chęci zwiększenia siatki połączeń w 2020 roku aż o 50%!
Flota autobusów coraz nowocześniejsza
Flixbus chwalił się także odnowieniem floty autobusów. Z tras zjeżdżają ostatnie autobusy z dawnego Polskiego Busa (Souter), które, kolokwialnie rzecz biorąc, słabo sprawdzają się w dalekich trasach, np. z Warszawy do Bonn. Prawdopodobnie w 2020 znikną one wszystkie a połączenia po Souterze przejmą inni podwykonawcy ze znacznie nowocześniejszym i przyjaznym taborem, tak jak dzieje się to już na wielu trasach. Już obecnie trzecia część autobusów jest zaledwie jednoroczna, a średni wiek pojazdów to zaledwie 3 lata. Do floty wchodzą pojazdy najlepszych światowych marek: Mercedes Benz, Man, Van Hool, VDL i MAN i Setra.
Obecnie dla krajowego oddziału Flixbusa pracuje 1000 kierowców zatrudnionych u 34 przewoźników. Wejścia na rynek kolejowy spółki Flix Mobility w Polsce, podobanie jak ma to miejsce w Niemczech, nie należy się na razie spodziewać.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.