Flix SE, właściciel marki FlixBus, zamierza wejść na rynek przewozów autokarowych w Meksyku. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest to trzeci co do wielkości rynek autobusowym na świecie. Flix planuje powtórzyć sukces z ubiegłego roku, w którym osiągnął przychody w wysokości 2 miliardów euro i przewiózł 81 milionów pasażerów.
Flix rozpocznie działalność w Meksyku w pierwszej połowie 2025 roku. To kolejny ważny krok w rozwoju firmy w Ameryce Łacińskiej. Meksyk, z silną kulturą podróżowania autobusem, stanowi dużą szansę dla Flixa, który chce oferować swoją platformę milionom nowych klientów. Firma szacuje, że wartość meksykańskiego rynku autobusowego wynosi od 6 do 8 miliardów euro.
Kolejny nowy rynek– Meksyk ma długą historię oraz głęboko zakorzenioną kulturę podróży autobusami, do której chcemy wnieść swój wkład. Jestem przekonany, że dzięki naszej platformie technologicznej, doświadczeniu, łatwej rezerwacji przejazdów, rozwiniętej aplikacji mobilnej oraz globalnej marce, zapewnimy meksykańskim klientom nowoczesne doświadczenia podróżowania – mówi prezes i współzałożyciel Flix André Schwämmlein.
Meksyk to trzeci co do wielkości kraj w Ameryce Łacińskiej, w którym Flix będzie prowadził działalność. Na zielonej liście znajdują się również
Brazylia i
Chile, gdzie od momentu rozpoczęcia działalności firma odnotowała znaczący wzrost.
Ekspansja na Północy i Wschodzie
W 2024 roku Flix umacnia swoją pozycję lidera na rynku podróży dalekobieżnych w Europie, zwiększając częstotliwość przejazdów i dodając nowe kierunki. W czerwcu firma wprowadziła pierwsze linie krajowe w Norwegii. Poprzez nowe połączenie transferowe na lotnisko w Szwecji oraz
ekspansję w Finlandii Flix mocno rozwija rynek północnoeuropejski.
W tym roku w Polsce dodano ponad 70 nowych destynacji, co zwiększyło ich łączną liczbę do 520. W Ukrainie FlixBus dodał 19 nowych połączeń (w tym najnowsze
z Kijowa do Brukseli) i oferuje obecnie pasażerom 92 kierunki.
Wzrost w Indiach – i na niemieckich torach
Na początku 2024 roku Flix
zadebiutował na indyjskim rynku, wprowadzając usługi autobusowe w jednym z najbardziej dynamicznych i gęsto zaludnionych regionów świata. – W Indiach rośnie zapotrzebowanie na transport zbiorowy, a Flix jest dobrze przygotowany, aby wykorzystać potencjał tego rozwijającego się rynku – przekonuje firma w komunikacie prasowym. Jej działalność rozpoczęła się na północy kraju, skoncentrowanej wokół Delhi. Od września Flix rozszerzył swoją działalność o nowy hub na południu, wokół Bangalore. Obecnie sieć obejmuje 101 miast i 215 przystanków w całych Indiach.
Rekordowo
rozwinął swoją sieć w 2024 roku również FlixTrain, poszerzając ofertę o 40%. Dzięki 150 przystankom w całych Niemczech FlixTrain stał się alternatywą dla tradycyjnych usług kolejowych. Ten rozwój idzie w parze z rosnącym zainteresowaniem bardziej przyjaznymi środowisku podróżami. W ostatnich miesiącach FlixTrain zaaplikował również o otwarty dostęp do torów w Polsce. Nowa trasa niemieckiego przewoźnika ma objąć bezpośrednie połączenia
z Warszawy oraz Poznania do Berlina.
Elektryfikacja flotyZrównoważony rozwój pozostaje – jak zapewnia firma – kluczowym elementem działań Flixa. W 2024 roku przewoźnik wprowadził autobusy elektryczne zasilane bateriami w Wielkiej Brytanii oraz Portugalii. Kolejne projekty zainicjowane w 2024 roku to pierwsze autobusy elektryczne uruchomione w Chile, a tym samym w Ameryce Południowej oraz testy autobusów zasilanych biopaliwem we Francji i Włoszech. Pilotaże te są częścią postępującej transformacji flot autobusowych partnerów Flixa, której celem jest zrealizowanie ambitnych celów związanych z osiągnięciem zerowej emisji do 2040 roku w Europie i do 2050 roku na całym świecie.
W lipcu 2024 roku Flix pozyskał znaczącą inwestycję od EQT Future i Kühne Holding, które nabyły 35% mniejszościowego udziału w firmie. Ta współpraca przyspieszy plany rozwoju Flix, w tym wejście na rynek meksykański oraz wzmocni obecne działania firmy. Finansowanie jest częścią długoterminowego partnerstwa mającego na celu przyspieszenie globalnego wzrostu Flix. Z końcem roku firma spodziewa się dalszych ekspansji na swoich rynkach, w tym – w Finlandii, Ukrainie, Indiach oraz w Ameryce Południowej, gdzie w nadchodzących miesiącach zostaną dodane nowe linie i kierunki.