FlixBus ogłosił swoje pierwsze połączenia w Chile. Zielone autobusy wyruszą na drogi już 5 października, a pierwszy etap ekspansji obejmie połączenia pomiędzy Santiago, Viña del Mar, San Antonio oraz Coquimbo.
Chile dołączyło do siatki połączeń Flixa jako 42 kraj na świecie. Firma poszerzając swoją ofertę o drugie po Brazylii państwo w Ameryce Południowej, planuje ożywić lokalny rynek, poprzez oferowanie najnowszej technologii, a także dzięki konkurencyjnym cenom oraz najwyższym standardom bezpieczeństwa w podróżach autobusowych.
– Naszą misją jako Flix jest zapewnienie przystępnego cenowo oraz przyjaznego środowisku sposobu podróżowania na całym świecie. Z radością ogłaszamy rozpoczęcie działalności Flixa w Chile, które oficjalnie dołączyło jako 42. kraj do naszej siatki połączeń. W każdym regionie, w którym oferujemy usługi Flixa, jesteśmy zaangażowani w zapewnienie stałej, najwyższej jakości obsługi klienta oraz standardów bezpieczeństwa, tworząc konkurencyjną ofertę na rynku. Cieszę się, że możemy poszerzyć tą działalność o kolejne państwo w Ameryce Południowej – mówi André Schwämmlein, CEO Flixa.
W ciągu ostatnich kilku lat, transport zbiorowy w Chile, w wyniku pandemii, doświadczył znacznego spadku zainteresowania. Wzrost cen podróży międzymiastowych sprawił, że pasażerowie dużo chętniej zaczęli się przesiadać do samochodów osobowych. Dzięki swojej unikalnej ofercie, Flix widzi dużą szansę na odwrócenie tego trendu. Pierwsze linie Flixa połączą Santiago, stolicę Chile, z miastami leżącymi na wybrzeżu, takimi jak Viña del Mar, San Antonio oraz Coquimbo. W ciągu najbliższych kilku miesięcy spółka planuje poszerzyć swoją ofertę docierając do centrum oraz na południe kraju.
Rozpoczęcie działalności w Chile stało się kolejnym kamieniem milowym w strategii rentownego wzrostu firmy. Po Brazylii, jest to drugi największy rynek w Ameryce Południowej oraz 42. kraj na świecie w ofercie Flixa. We wrześniu spółka ogłosiła rekordowe wyniki za pierwsze półrocze 2023 roku, ze wzrostem o ponad 50%. Całkowite przychody grupy Flix wyniosły 860 mln euro, osiągając wzrost o 54% w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku oraz skorygowanym wynikiem EBITDA w wysokości 26 mln euro, notując marżę w wysokości 3%. Ponad 36 milionów pasażerów od stycznia do końca czerwca 2023 roku skorzystało z usług FlixBusa, pociągów FlixTrain, oraz autobusów Greyhound w Ameryce Północnej i Kamil Koç w Turcji.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.