W ofercie PolskiBus.com od lutego jest nieco mniej kursów. FlixBus, który rozpoczyna współpracę z Souter Holdings Poland, tłumaczy to koniecznością dostosowania rozkładu jazdy do zmniejszonego popytu na przewozy w okresie zimowym. Według przewoźnika znakomita większość pasażerów, którzy kupili bilety w przedsprzedaży, decyduje się na zaproponowane połączenia alternatywne, a nie rezygnuje z podróży.
W połowie miesiąca informowaliśmy o zawieszeniu części połączeń realizowanych w ramach marki PolskiBus.com na trasie Kielce – Warszawa. Objęły one m.in. trasę oznaczoną symbolem P30 (przez Skarżysko-Kamienną i Radom). FlixBus, który rozpoczął współpracę z Souter Holdings Poland, dotychczasowym organizatorem komunikacji,
tłumaczył decyzję m.in. względami... ekologicznymi.
Cięcia połączeń, które nie cieszą się popularnością zimąZmian w rozkładzie jazdy PolskiBus.com było jednak w ostatnim okresie znacznie więcej. Mniej jest m.in. kursów na sztandarowej linii P4 Warszawa – Łódź – Wrocław – Praga (obecnie realizowanych jest dziesięć kursów do Wrocławia, w tym dwa wydłużone do Pragi) oraz na trasie Wrocław – Katowice (P15). Zmniejszona została także oferta na linii P10 Warszawa – Rzeszów przez Radom.
– Chciałbym podkreślić, że cięcia w okresie zimowym są procesem naturalnym i dotyczą wszystkich linii, które nie cieszą się popularnością w danym sezonie. Do takich zaliczają się również te wyliczone powyżej – powiedział nam Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska. – Warto dodać, że [podobne] ograniczenia występowały w PolskimBusie również w poprzednich „niskich sezonach”, jednak tym razem szersza oferta była dostępna znacznie dłużej niż w minionych latach (zwykle cięcia następowały pod koniec roku) – dodał. Obecnie lista połączeń uległa pewnemu skróceniu w lutym.
95 proc. dotkniętych zmianami podróżnych decyduje się na połączenia alternatywneZmiany nie są szerzej opisywane przez FlixBus – na stronie internetowej PolskiegoBusa nie są np. publikowane komunikaty o zawieszeniach. Przewoźnik nie odpowiedział nam wprost na pytanie o przyczyny takiego stanu rzeczy. – Pasażerom staramy się zapewniać alternatywę w postaci innych wygodnych połączeń – stwierdził jednak nasz rozmówca. – Wszyscy podróżni, których dotyczą cięcia, są o nich uprzednio informowani przez nasz zespół obsługi klienta. Mogą dokonać nowej rezerwacji lub poprosić o zwrot kosztów – tłumaczy. – Co ciekawe, obecnie 95% pasażerów zaakceptowało oferowane połączenia alternatywne – podkreśla przedstawiciel FlixBusa.
Souter Holdings Poland jest jednym z najważniejszych graczy na rynku autobusowych przewozów dalekobieżnych. Obecnie trwa proces integrowania jego oferty z międzynarodową platformą FlixBus. Od początku działalności w 2011 r. do grudnia 2017 r. PolskiBus.com przewiózł 25 mln pasażerów. Oferta rozwijana w ramach tej marki ulegała z czasem bardzo dużym zmianom – część połączeń została zawieszona, a w ich miejsce pojawiły się inne. Zmniejszona została także liczba odjazdów na niektórych kursujących niegdyś bardzo często liniach – np. na wspomnianej linii P4 w 2014 r. uruchamiano nawet 22 pary połączeń.