Dziś (20 lutego) Pesa pokazała pierwszy nowy tramwaj dla Moskwy. Stolica Rosji zamówiła 120 pojazdów o długości 26,255 m. Dostawy rozpoczną się w marcu.
Zamówienie dla Moskwy realizuje konsorcjum UralTransMasz (UTM) i Pesa – strony porozumiały się w maju 2013 r. – Bez współpracy z UTM nie zrobilibyśmy tak wielkiego kontraktu w tak krótkim czasie. To zaszczyt być dostawcą dla tak dużej metropolii – mówi Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy. Niskopodłogowe tramwaje o obrotowych wózkach będą miały 26,255 m długości i 2,5 m szerokości. Pomieszczą 190 osób (przy 5 os./m kw), w tym 60 na miejscach siedzących.
– Z wielką przyjemnością mogę powiedzieć, że ten tramwaj się udał, to bardzo dobry produkt. Wierzę, że mieszkańcy polubią go – mówi Jewgienij Michajłow z MosGorTrans, operatora tramwajów w Moskwie.
fot. Witold UrbanowiczCztery szerokotorowe Fokstroty (typ 71-414) będą dostarczone w marcu 2014 r., przejdą odprawę celną, a następnie jazdy homologacyjne. Pasażerów zaczną wozić w czerwcu. Dostawy kolejnych 66 sztuk odbędą się od lipca do grudnia, a ostatnie 50 pojazdów zostanie dostarczonych przed 1 kwietnia 2015 r.
Przedstawiciele UTM i Pesy planują stworzenie wspólnego podmiotu zajmującego się produkcją tramwajów w Rosji. – Jesteśmy na samym początku tworzenia konsorcjum. Kolejny etap to część serwisowa na zupełnie nowym poziomie – mówi Aleksiej Nosow, szef UTM. – Rozmawiamy o tym, żeby wspólnie budować pojazdy w Rosji – potwierdza Zaboklicki.