92 w pełni elektryczne Mercedesy Citaro trafią do stolicy francuskiej Bretanii. To duże zamówienie dla producenta, który od niedawna przestawia się na produkcję autobusów bezemisyjnych.
Daimler Buses chwali się, że to nie tylko największe zamówienie spoza Niemiec na w pełni elektryczne pojazdy, ale największe jak dotąd w ogóle. Rennes – 216 tysięczna stolica regionu Bretania, zdecydowała się zamówić 92 eCitaro, z których 33 będzie 12-metrowych, a 59 – przegubowych. Wszystkie będą dostarczane między 2022 a 2025 rokiem i docelowo pozwolą na pełna elektryfikację transportu miejskiego w tym francuskim mieście. Ma się to stać w 2030 roku. Już teraz działa tu w pełni automatyczna, zeroemisyjna kolej miejsca, działa system miejskich rowerów z elektrycznym wspomaganiem.
Mercedes ma zamontować w autobusach baterie litowo-jonowe najnowszej generacji. Na dachu pojazdów znajdą się pantografy, które pozwolą na doładowanie pojazdów na pętlach. Dzięki temu przegubowe pojazdy, o zasięgu 220 kilometrów na pełnym ładowaniu plug-in, będą mogły wykonywać pełną, zaplanowaną dla nich pracę eksploatacyjną, nie różniącą się od autobusów z silnikami diesla.
Elektryczne eCitaro ujrzało światło dzienne w 2018 roku, a rok później było
prezentowane na targach w Brukseli, gdzie była redakcja Transportu Publicznego. Do października 2019 roku zakontraktowano łącznie 300 takich pojazdów. Pierwsze kroki producenta z Niemiec na zeroemisyjnym polu wyglądają bardzo obiecująco.
Warto przypomnieć, że w końcu 2019 roku elektryczne Citaro było także
testowane na ulicach Warszawy.