Partner serwisu
Komunikacja

Francuzi testują tramwaje w przewozie poczty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
25-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Francuzi przystępują do testów polegających na wykorzystaniu tramwajów w przewozie porannej i popołudniowej poczty. W projekt zaangażowały się cztery podmioty – miasto Strasburg, przewoźnik CTS, producent tramwajów Alstom oraz francuska poczta La Poste. Jeżeli pilotażowa usługa przyniesie korzyści, poczta zamierza wykorzystać tramwaje także w innych miastach.

Testy mają potrwać od 16 września do 26 października tego roku. Paczki są przewożone linią B od poniedziałku do soboty. Załadunek następuje na przystanku Hoenheim Gare w Strasburgu o godzinie 9:00, czyli już poza godzinami szczytu. Następnie przesyłki pokonują trasę w towarzystwie pracownika poczty do przystanku Broglie w centrum miasta. Tam następuje ich rozładunek. Następnie paczki są przenoszone przez kolejnego pracownika na rower towarowy i rozwożone po mieście. Francuska poczta informuje, że w ten sposób może przetransportować ok. stu paczek. Cała procedura jest powtarzana po południu, czyli kolejny przewóz paczek następuje z przystanku Hoenheim o godz. 14:00.

– Podczas godzin, gdy ruch pasażerski maleje, tramwaj służy do dostarczania przesyłek. Pierwszy raz we Francji – napisała Jeanne Barseghian, burmistrzyni Strasburga. – To czyste i pomysłowe rozwiązanie logistyczne będzie eksperymentowane przez sześć tygodni na linii B między Hoenheim a stacją Broglie w ścisłym centrum. Pilotaż jest możliwy dzięki wspólnej pracy miasta, La Poste, Alstomu i przewoźnika CTS – dodała.

– Być może spotkaliście je już pocztę w tramwaju. Od połowy września La Poste przewozi paczki linią B. Operacja nie jest prosta, jednak „to rozwiązanie już istnieje chociażby w liniach lotniczych, gdzie występuje łączenie transportu pasażerów i paczek – podkreśla Bruno Gutierres, dyrektor ds. innowacji Alstomie.

Tramwaje w Strasburgu wykorzystywane są do realizowania usługi pocztowej Colissimo, czyli przesyłek o mniejszych rozmiarach, jak np. książki. Testy mają pokazać, czy taki sposób przewozu przesyłek mógłby ułatwić transport i dystrybucję ich po mieście. Przewóz poczty odbywa się w przedniej części tramwaju, gdzie pierwsze drzwi wykorzystywane są wyłącznie do załadunku i rozładunku wszystkich przesyłek. Załoga ma na całą operację wprowadzenia i wyprowadzenia transporterów jedynie 30 sekund.

– Taki łańcuch logistyczny pomaga zmniejszyć ruch pojazdów dostawczych obsługujących centrum miasta. Ograniczenie transportu towarowego to element, nad którym należy pracować na rzecz większej płynności ruchu i lepszej jakości powietrza – ocenia Anne-Marie Jean, wiceprezes Eurométropole odpowiedzialna za zrównoważoną gospodarkę i transformację ekologiczną firm.

Celem pilotażu jest sprawdzenie, czy przesyłki mogą być przewożone razem z pasażerami, bez uszczerbku dla komfortu ich podróży. Na czas transportu poczty oszacowano, że o 12 miejsc kurczy się pojemność tramwaju. Wykorzystanie tramwajów pozwoliłoby francuskiej poczcie wyeliminować część samochodów dostawczych z centrum miasta. Przewóz towarów po mieście, jak zaznaczają miejscy urzędnicy, stanowi ok. 20 proc. całkowitego ruchu w Strasburgu. Samochody ciężarowe wykorzystują 30 proc. przepustowości dróg i odpowiadają za większy udział w spalaniu paliw, gdyż generują aż 50 proc. zużycia.

Alstom planuje uruchomienie cyfrowej platformy umożliwiającej koordynację przesyłek w czasie rzeczywistym, tak aby zarządzać pocztą i dostosowywać jej transport do szczytów pasażerskich. Ma to pomóc w ewentualnych zmianach godzin przewożenia poczty np. o kilka minut.

Jeśli eksperyment się powiedzie, poczta planuje ekspansję pomysłu na 18 innych francuskich miast.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Komunikacja

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Przemysław Farsewicz 24 września 2024

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Komunikacja

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 24 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Magdeburg pochwalił się nowym tramwajem od Alstomu

Komunikacja

Magdeburg pochwalił się nowym tramwajem od Alstomu

Przemysław Farsewicz 17 sierpnia 2024

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Przemysław Farsewicz 29 kwietnia 2023

Zobacz również:

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Komunikacja

Do Göteborga przyjechały pierwsze nowe długie tramwaje Alstomu

Przemysław Farsewicz 24 września 2024

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Komunikacja

InnoTrans 2024. Zobaczcie kolejowe nowości! [zdjęcia]

Łukasz Malinowski 24 września 2024

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Komunikacja

Magdeburg pochwalił się nowym tramwajem od Alstomu

Komunikacja

Magdeburg pochwalił się nowym tramwajem od Alstomu

Przemysław Farsewicz 17 sierpnia 2024

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Komunikacja

Alstom dostarczy nowe tramwaje do Strasburga

Przemysław Farsewicz 29 kwietnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5