Sieć tramwajowa we Frankfurcie nad Menem powiększy się o trzy linie, a przed kolejowym dworcem głównym zniknie wąskie gardło, zastąpione przez cztery tory – informuje "Frankfurter Allgemeine Zeitung".
Klaus Oesterling, dyrektor ds. transportu w stolicy Hesji, podkreśla, że stawianie na tramwaje jest nieuniknione. Obecnie jednak istniejące trasy osiągają limity przepustowości i dlatego konieczne są zmiany. Plan zakłada przebudowę torów przed kolejowym dworcem głównym, gdzie znajduje sięt "wąskie gardło", a także rozbudowę sieci oraz utworzenie nowych linii. Przeprowadzone analizy wskazują bowiem, że liczba podróżnych tym środkiem komunikacji wzroście w najbliższych latach, a to wymaga niezbędnych korekt obecnej sieci.
Jednym z najważniejszych projektów rozbudowy obejmuje układ torów przed kolejowym dworcem głównym stolicy Hesji, gdzie na kluczowym odcinku powstaną cztery równoległe tory, zamiast obecnych dwóch oraz dwa nowe perony tramwajowe, przy których będą mogły się również zatrzymać trzy przejeżdżające tędy linie autobusowe. Nowe plany nie wpłyną w żaden sposób na układ drogowy i rowerowy. Korekcie ulegną jedynie postój dla taksówek i aktualne zatoczki autobusowe.
Sieć tramwajową stolicy Hesji wzbogacą trzy nowe linie. Połączą one dzielnice, które wcześniej nie zapewniały pasażerom takich bezpośrednich przejazdów. Nowa linia 19 ma biec z Friedberger Warte przez kolejowy dworzec głównych do Offenbach. Takie rozwiązanie pozwoli połączyć bezpośrednio Oberrad i Konstablerwache. Z kolei nowa linia 20 będzie obsługiwać Niederrad, City-West i Rebstockgelande. Wreszcie nowa linia 13 zapewni połączenie przemysłowej strefy Hausen z kolejowym dworcem głównym. W tym celu reaktywowane zostanie torowisko na Schlossstrasse.
Plany rozbudowy sieci tramwajowej zakładają również wydłużenie linii 14 do pętli przy kościele w Nied zamiast obecnej na Moenchhofstrasse w Gallus. Na innych liniach przejeżdżających w pobliżu kolejowego dworca głównego zostaną użyte pojazdy o długości 40 metrów, zamiast obecnych 30-metrowych. To pozwoli przemieścić więcej pasażerów na najbardziej zatłoczonych odcinkach. Ważną zmianą będzie również dziesięciominutowy cykl kursowania tramwajów, który ma obowiązywać na wszystkich liniach od poniedziałku do soboty. Na trasach, na których są co najmniej dwie linie, pasażerowie będą czekać najwyżej pięć minut na kolejny tramwaj.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.