Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Fundusz Autobusowy. Nowe kryteria oceny wniosków

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Fundusz Autobusowy. Nowe kryteria oceny wniosków
fot. MJ
W wykazie rządowym znalazł się projekt nowego rozporządzenia ws. wniosków o dofinansowanie w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych. Dodano nowe kryterium oceny wniosków – w odpowiedzi na ustawę o rozliczaniu ceny lokali lub budynków w cenie nieruchomości zbywanych z gminnego zasobu nieruchomości nastąpi zmiana kryteriów oceny wniosków składanych w ramach funduszu rozwoju przewozów autobusowych.

W wykazie Rządowego Centrum Legislacji pojawił się projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wniosków o objęcie w danym roku budżetowym dopłatą z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. Jak wynika z uzasadnienia, w związku z zmianą ustawy o rozliczaniu ceny lokali lub budynków w cenie nieruchomości zbywanych z gminnego zasobu nieruchomości nastąpi zmiana kryteriów oceny wniosków składanych w ramach funduszu rozwoju przewozów autobusowych – z uwzględnieniem „zaspokojenia potrzeb przewozowych społeczności na obszarze województwa”. Rozporządzenie miałoby wejść w życie 1 kwietnia 2021 r.

Część kryteriów przepisano ze starego rozporządzenia. Wojewoda będzie dokonywał uszeregowania wniosków wg gęstości zaludnienia obszaru właściwości danego organizatora, liczby linii komunikacyjnych, długości, liczby zatrzymań na przystankach komunikacyjnych, sposób realizacji potrzeb osób niepełnosprawnych (z uwzględnieniem przystanków i dworców zapewniających swobodny dostęp do komunikacji), wskaźnik dochodów podatkowych na jednego mieszkańca. Najwyżej oceniane będą wnioski organizatora o najmniejszej gęstości zaludnienia na jego obszarze (mnożnik x0,14), o największej liczbie linii (x0,25), największej łącznej długości linii (x0,09), największej liczby zatrzymań na przystankach (x0,14), o najniższym wskaźniku dochodów podatkowych na jednego mieszkańca (x0,19), najlepiej dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (x0,14).

Jednocześnie dodano nowe kryterium – „liczbę przystanków komunikacyjnych i dworców na liniach komunikacyjnych w przewozach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, zlokalizowanych w odległości, ustalonej na podstawie najkrótszej możliwej trasy, nie większej niż 500 m od terenów objętych przedsięwzięciami lub inwestycjami powiązanymi z przedsięwzięciem infrastrukturalnym, o których mowa w ustawie o finansowym wsparciu tworzenia lokali mieszkalnych na wynajem, mieszkań chronionych, noclegowni, schronisk dla bezdomnych, ogrzewalni i tymczasowych pomieszczeń”. Oczywiście najwyżej oceniane będą wnioski z największą liczbą takich przystanków i dworców (mnożnik x0,05).

W 2021 r. dopłata będzie udzielana wyłącznie do przewozów wykonywanych od 1 stycznia do 31 grudnia 2021 r. Zgodnie z ustawą, do 31 grudnia 2021 r. dopłatę ustala się w kwocie maks. 3,00 zł do 1 wozokilometra przewozu o charakterze użyteczności publicznej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5