Gdańskie Autobusy i Tramwaje chcą przeprowadzić naprawę główną trzech lub nawet 10 kolejnych tramwajów 120 NaG, a więc popularnych Swingów. Nie znamy jednak dokładnych numerów taborowych wozów, które przejdą naprawę. Proces naprawy 3 tramwajów ma zająć niecałe 4 miesiące.
Gdańskie Autobusy i Tramwaje właśnie ogłosiły przetarg na naprawę główną trzech tramwajów typu 120NaG, a więc popularnych Swingów z Pesy. Zamawiający nie określił jednak dokładnych numerów taborowych wagonów, które mają przejść naprawę główną.
W ramach zadania przewidziano wymianę odbieraków prądu, a także przegląd i naprawę falowników trakcyjnych, przetwornic statycznych czy rezystorów hamowania. Naprawę główną przejdzie też system klimatyzacji. Zadanie obejmie też demontaż, naprawę i ponowny montaż sprzęgów oraz układu piaskowania. Podobne działania przewidziano wobec zestawów kołowych, napędowych oraz ram wózków. Wymiana będzie dotyczyć blach poszycia zewnętrznego oraz świateł, które mają być teraz wykonane w technologii LED. Tramwaje mają zostać również polakierowane.
Naprawa główna obejmie też płaty drzwi, a na zupełnie nową zostanie wymieniona platforma dla osób z niepełnosprawnościami. Przetarg obejmuje również wykonanie nowych obić siedzeń pasażerskich oraz odnowienie stelaży siedzeń. Tramwaje zyskają także dodatkowe tablice boczne w ramach systemu informacji pasażerskiej, umiejscowione w członach A oraz E oraz ekrany w ramach SDIP. Tramwaje będą miały także system zliczania pasażerów zamontowany w drzwiach. Na nowy zostanie wymieniony również monitoring wizyjny. Naprawę lub wymianę na nowe przejdą też poszczególne elementy kabiny motorniczego.
Wykonanie zamówienia podstawowego ma zostać zrealizowane do 29 listopada bieżącego roku, natomiast zamówienie opcjonalne zostanie zrealizowane do 28 listopada przyszłego roku.
Opcja dotyczy identycznych działań wobec kolejnych, maksymalnie siedmiu tramwajów. GAiT będą mogły uruchamiać opcje wobec pojedynczych wagonów, aż do wykorzystania jej zakresu lub decyzji o zaniechaniu dalszej modernizacji. Przewoźnik ma czas na skorzystanie z prawa opcji do końca obowiązywania umowy
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali naprawy główne co najmniej 3 szt. tramwajów typu 120NaG. Pod pojęciem „naprawy głównej tramwaju typu 120NaG” Zamawiający rozumie przywrócenie wartości użytkowej, funkcjonalności oraz sprawności techniczno- ekonomicznej tramwaju typu 120NaG. Warunek ten może zostać “wymieniony” poprzez spełnienie jednego z kolejnych warunków, a więc a) wykonanie jednej lub więcej dostaw łącznie co najmniej 2 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów wieloczłonowych, które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji (homologację) w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się dyrektywy 2014/25/UE, lub b) naprawę główną wieloczłonowych, całkowicie lub częściowo niskopodłogowych tramwajów, wyposażonych w układ napędowy prądu przemiennego, o łącznej liczbie nie mniejszej niż 10 sztuk. Pod pojęciem „naprawy głównej wieloczłonowego, całkowicie lub częściowo niskopodłogowego tramwaju wyposażonego w układ napędowy prądu przemiennego” zamawiający rozumie przywrócenie wartości użytkowej, funkcjonalności oraz sprawności technicznoekonomicznej wieloczłonowego, całkowicie lub częściowo niskopodłogowego tramwaju wyposażonego w układ napędowy prądu przemiennego“, lub c) naprawy co najmniej 10 szt. zespołów napędowych w tramwaju typu 120NaG, o wartości netto minimum 500.000,00 zł, oraz naprawy co najmniej 10 szt. kompletnych hydraulicznych układów hamulcowych w tramwaju typu 120NaG, w skład których wchodzą agregaty i zaciski hamulcowe, o wartości netto minimum 800.000,00 zł, oraz naprawy co najmniej 5 szt. urządzeń klimatyzacyjnych w tramwaju typu 120NaG, o wartości netto minimum 100.000,00 zł oraz naprawy powypadkowe co najmniej 10 szt. tramwajów typu 120NaG, o wartości netto minimum 2.000.000,00 zł
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 80%, długość okresu gwarancji na wykonaną naprawę główną - 10% a także długość gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego oraz na perforację korozyjną i powłok lakierniczych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.