Gdańskie Autobusy i Tramwaje prowadzą postępowanie przetargowe dotyczące naprawy historycznego tramwaju Bergmann. Przewoźnik właśnie otworzył oferty we wspomnianym przetargu. Naprawą zabytkowego wozu zainteresowane są dwa podmioty, lecz obie oferty przekraczają budżet GAiT.
O tym, że Gdańskie Autobusy i Tramwaje chcą naprawić swój zabytkowy wagon Bergmann
pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Tramwaj kursował w regularnej służbie do 1973 roku, kiedy to został wyłączony z użytkowania, a następnie odrestaurowany. Od tego czasu służył jako pojazd historyczny, jednak nigdy nie przeszedł on kapitalnego remontu. Teraz ma się to zmienić, a inwestycja ma sprawić, że tramwaj odzyska swój fabryczny stan z 1927 roku.
Właśnie minął termin składania ofert na naprawę. Wpłynęły dwie propozycje. Pierwsza z nich, autorstwa firmy 4IB, opiewa na niespełna 1,144 mln złotych. Drugą ofertę złożyło MPK w Krakowie, które specjalizuje się w naprawach wagonów historycznych (odrestaurowało chociażby
poznański tramwaj KSW Heidelberg). Oferta krakowskiego przewoźnika opiewa na niewiele ponad 1,831 mln złotych. GAiT chcą przeznaczyć na to zadanie 738 tysięcy złotych brutto.
Rozstrzygnięcie postępowania będzie więc wymagało znacznej dopłaty.
Opis prac przy tramwaju
zawarliśmy tutaj, natomiast prace mają zostać zrealizowane w ciągu pół roku od zawarcia umowy w tej sprawie.