Prezentujemy pierwsze zdjęcia nowego tramwaju dla Woltersdorfu pod Berlinem, który został wyprodukowany przez Modertrans. Pierwszy wagon opuścił właśnie fabrykę producenta w Biskupicach Wielkopolskich i trafił na poznańskie Franowo.
Mamy pierwsze zdjęcia nowego tramwaju Modertransu dla Woltersdorfu pod Berlinem, które zostały zrobione wczoraj, 18 lutego, w Biskupicach Wielkopolskich, gdzie spółka ma swój zakład produkcyjny.
Przypomnijmy, że Modertrans zdobył zamówienie dla Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn w 2022 roku. Jest to pierwsze zagraniczne zamówienie producenta z Poznania.
Umowa opiewa na dostawę trzech wagonów z możliwością rozszerzenia zamówienia o czwarty wóz. Dostarczane pojazdy to Moderusy Gamma LF 10 AC BD o długości 15 metrów i szerokości 2,4 metra. Są to pierwsze tego typu tramwaje, bowiem do tej pory nikt nie zamawiał jeszcze tak krótkich, w pełni niskopodłogowych seryjnych Gamm (pomijamy tutaj
bordowy prototyp, który różni się od opisywanych wagonów wyglądem oraz zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi). Nowe tramwaje dla Woltersdorfu są dwukierunkowe i mają troje drzwi na każdą ze stron.
Gammy dla niemieckiego przewoźnika miały zostać dostarczone w drugiej połowie ubiegłego roku, lecz jak widać, zamówienie jest opóźnione. Można przypuszczać, że wpływ miały na to wojna w Ukrainie oraz problemy z łańcuchami dostaw. O stan realizacji zamówienia oraz przyczyny opóźnienia w dostawach zapytaliśmy spółkę Modertrans i aktualnie oczekujemy na odpowiedź w tej sprawie.
Tramwaje mają trafić na kultową, leśną linię 87 łączącą dworzec Rahnsdorf w Berlinie z przyległym Wotlersdorfem. Trasa została uruchomiona w 1913 r., a jej długość to 5,6 km. Obecnie linię obsługują wiekowe wagony silnikowe Gotha T57 i doczepy B57.
Pierwszy tramwaj został przewieziony z Biskupic Wielkopolskich do poznańskiej zajezdni Franowo.