Gdańskie Autobusy i Tramwaje prowadzą postępowanie na wykonanie wielobranżowej, wariantowej koncepcji funkcjonalno-przestrzennej zajezdni autobusowej Ujeścisko przy ul. Warszawskiej. Obiekt miałby powstać obok również planowanej zajezdni tramwajowej, a w jego skład miałaby wchodzić siedziba przedsiębiorstwa.
Zajezdnię zaplanowano obok również planowanej zajezdni tramwajowej (przy okazji zamawiający zmieścił plan rozwiązań części tramwajowej) przy pętli Ujeścisko – po północno-wschodniej stronie skrzyżowania al. Adamowicza i Warszawskiej. Cały obszar przewidziany do zagospodarowania to 12 hektarów.
– Plany budowy zajezdni autobusowo-tramwajowej na Gdańsku-Południe o której rozmawiamy od wielu lat nabrały przyspieszenia. Po uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie pętli Ujeścisko, wchodzimy w etap koncepcji i projektowania. Równolegle pracujemy nad zbudowaniem finansowana budowy, zarówno ze środków zewnętrznych jak i ze sprzedaży zajezdni przy ulicy Hallera – mówi Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska.
Zamówienie podzielono na kilka etapów. W pierwszym wykonawca opracuje wielowariantową koncepcję funkcjonalno-przestrzenną, w tym układ miejsc postojowych oraz rozmieszczenie budynków i obiektów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zajezdni. Zamawiający wymaga minimum dwóch wariantów zajezdni z uwzględnieniem budynku administracyjnego tylko na potrzeby siedziby GAiT (ok. 3400 m2), minimum jednego wariantu zajezdni z uwzględnieniem budynku administracyjnego na potrzeby siedziby GAiT oraz z częścią biur na wynajem lub dla innych jednostek miejskich (ok. 8300 m2) oraz minimum jednego zajezdni z uwzględnieniem budynku administracyjnego na potrzeby siedziby GAiT oraz z częścią biur na wynajem lub dla innych jednostek miejskich (ok. 15000 m2).
Wykonawca musi opracować m.in. ogólny plan zagospodarowania z uwzględnieniem układu funkcjonalnego i zasad parkowania, zjazdów i dostaw, schematy funkcjonalne budynków, bryłowe wizualizacje, szacunkowy kosztorys, zestawienie tabelaryczne parametrów projektowanej zabudowy w odniesieniu do planu miejscowego. Na tej podstawie zamawiający wybierze jeden wariant, a wykonawca opracuje finalną wersję. Projektant będzie musiał przedstawić szczegółowe rozwiązania w zakresie ładowania i postoju autobusów elektrycznych i wodorowych. Zamawiający wymaga ponadto rzutów, przekrojów i elewacji budynków, bilansu mediów, planu nasadzeń oraz ostatecznego kosztorysu, a także uzgodnień z gestorami w zakresie dostępu do mediów. W ramach prac projektowych może zostać zlecone opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego.
Termin składania ofert mija 18 lipca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Pierwsze wariantowe koncepcje mają być gotowe w ciągu pięciu miesięcy od zawarcia umowy. Na docelowy wariant przeznaczono kolejne siedem miesięcy.
mat. GAiT