Naprawy główne gdańskich tramwajów 120NaG wykona firma SAATZ. Zamówienie podstawowe obejmuje trzy egzemplarze, jednak – jeśli zamawiający skorzysta z prawa opcji – liczba ta może wzrosnąć do 10. Będzie to kolejna partia wagonów Pesa Swing, które Gdańskie Autobusy i Tramwaje po kilkunastu latach eksploatacji wysyłają na naprawę tego poziomu.
Wartość netto zamówienia podstawowego wraz z dodatkowym wynosi 34,97 mln zł. Właśnie cena stanowiła główne kryterium wyboru wykonawcy (waga 80%). Pozostałe punkty można było zdobyć dzięki wydłużeniu okresu gwarancji na całą naprawę oraz na nowe lub regenerowane podzespoły.
Umowę zawarto 6 sierpnia. Naprawa główna ostatniego z trzech wagonów ma być wykonana do 29 listopada. Zamawiający zastrzegł sobie możliwość skorzystania z prawa opcji poprzez rozszerzenie zlecenia o maksymalnie 7 kolejnych tramwajów. Na prace przy dodatkowych pojazdach wykonawca miałby wtedy kolejny rok.
Zakres naprawy będzie obejmował nadwozie i wnętrze, kabinę motorniczego, podwozie i wózki, a także urządzenia elektryczne zamontowane na dachu. O szczegółach zamówienia
pisaliśmy pod koniec czerwca.
SAATZ to założona w 2018 r. firma zajmująca się serwisem taboru szynowego, a także jego utrzymaniem, obsługą gwarancyjną czy wynajmem. Centrala firmy mieści się w Warszawie, a zakłady – w Dragaczu i Starych Marzach w województwie kujawsko-pomorskim. Firma wykonywała naprawy gdańskich Swingów już wcześniej, ale
w konsorcjum z ich producentem – Pesą. W obecnym postępowaniu SAATZ był
jedynym oferentem.