Podpisano umowę na projekt Zielonego Bulwaru, w pasie tzw. Drogi Zielonej. W przyszłości nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego. Dokumentacja uwzględni trasę tramwajową na odcinku od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża.
18 sierpnia podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej Zielonego Bulwaru. Trasa tramwajowa zostanie zaprojektowana od al. Hallera do ul. Chłopskiej, w pasie drogowym tzw. Zielonej Drogi i ul. Obrońców Wybrzeża. Projekt opracuje spółka Green Cities Infrastructure. Umowa opiewa na ponad 3 mln złotych. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r.
– Inwestujemy i rozwijamy sieć tramwajową, ponieważ sprawnie działająca komunikacja publiczna jest główną alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają nową linię tramwajową, której efektem będzie zmniejszenie ruchu samochodowego w pasie nadmorskim – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Projekt uwzględni także przebudowę układu drogowego. Przetarg dotyczy sporządzenia dokumentacji projektowej dla budowy Bulwaru Zielonego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień wraz z decyzją środowiskową. Mieszkańcy zyskają w przyszłości nie tylko tramwaj, ale i nową trasę spacerową i rowerową.
Zgodnie z założeniami na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II funkcjonował będzie układ dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Dalej na ok. 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano układ 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu).
Dokumentacja projektowa na odcinku od. al. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża uwzględni budowę dróg rowerowych i chodników wraz z ich dowiązaniem do istniejącej infrastruktury. Na ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano w przyszłości budowę trasy tramwajowej z uwzględnieniem przebudowy istniejącej infrastruktury. Biuro projektowe zaprojektuje również kanalizację deszczową, oświetlenie i sygnalizację, która w przyszłości zostanie włączona w system TRISTAR. Jednym z elementów projektu będzie także zagospodarowanie zieleni z małą architekturą.
Więcej o przetargu i założeniach projektowych
pisaliśmy tutaj.