To obecnie najdłuższa inwestycja realizowana w Gdańsku. Roboty prowadzone są na długości blisko 4 kilometrów. Te podzielone są na trzy odcinki, o różnym stopniu zaawansowania prac. Na ul. Nowotnej położono już pierwsze metry nowego torowiska, z kolei w centrum dzielnicy, czyli na ul. Stryjewskiego, prowadzone są nadal prace ziemne.
– Trwa budowa wodociągu przy ul. Pawiej, Stryjewskiego oraz Nowotnej, a także studni pod fundamenty oraz budowa kanału deszczowego prefabrykowanego. Realizowane są też prace związane z oświetleniem tzw. pętli Stogi – wylicza Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. – Wykonano też warstwę tłucznia na odcinku kilkuset metrów oraz rozpoczęto układanie podkładów betonowych wraz z szynami na odcinku ul. Nowotnej – dodaje.
W dalszym ciągu wzdłuż modernizowanej trasy odbywają się cięcia korekcyjne drzew. W ostatnich tygodniach na terenie budowy wykonano m.in. fundamenty pod słupy trakcyjne i przeprowadzono prace związane z przełączeniem średniego napięcia na skrzyżowaniu ulic Budzysza, Stryjewskiego i Ugory. Nadal realizowane są prace korytujące torowisko, a także roboty sanitarne, montaż gazociągu oraz budowa kanalizacji deszczowej.
Na Stogach przebudowanych jest obecnie 3700 metrów torów tramwajowych. Prace modernizacyjne realizowane są na odcinku od skrzyżowania ul. Sucharskiego z ul. Wosia Budzysza, wzdłuż ul. Wosia Budzysza, ul. W. Stryjewskiego i ul. Nowotnej do Pętli „Stogi Plaża". W ramach inwestycji przebudowywane są także dwie pętle: tramwajowo-autobusowa „Pasanil” (około 350 m) i tramwajowa „Plaża Stogi” (około 450 m), na których pojawią się dodatkowe tory odstawcze. Dla wygody mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej na tym odcinku przebudowane zostaną przystanki tramwajowe. Będą one podłączone do monitoringu wizyjnego sieci TRISTAR, a także do systemu informacji pasażerskiej.
W ramach inwestycji przebudowywany jest również dotychczasowy układ drogowy (ul. Wosia Budzysza, ul. W. Stryjewskiego, odcinek ul. Nowotnej) wraz ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi. Łączna długość przebudowywanych dróg wyniesie około 2500 m, łączna długość budowanych i przebudowywanych chodników - około 1900 m, natomiast łączna długość budowanych i przebudowywanych ścieżek rowerowych oraz ciągów pieszo-rowerowych - około 1200 m. Przy okazji modernizowane są sieci wodociągowe i kanalizacyjne.
Generalny remont, w tym wymiana torów na Stogach, rozpoczął się na początku lipca 2018 r. Wykonawcą prac jest firma Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to dofinansowanie unijne. Przewidywany termin zakończenia robót to sierpień 2019 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.