W najbliższych dniach zostanie ogłoszony powtórzony przetarg na zaprojektowanie trzech przejść pieszych i przejazdu dla aut przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św. Wojciech-Lipce. Prace projektowe mają potrwać do połowy przyszłego roku.
Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk – Orunia. Z kolei do stacji PKP Gdańsk – Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej. Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcowa/Smętna, a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r. Oferty złożone w przetargu poznamy pod koniec lipca. Zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”.
To już kolejny przetarg na projekt przejść. W
ostatnim postępowaniu oferty przewyższały zaplanowany budżet.