Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła przetarg na budowę nowej linii tramwajowej, o długości 700 m. Inwestycja jest powiązana z trwającą budową trasy tramwajowej na Morenę.
Przedmiotem przetargu jest budowa linii wzdłuż ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej. Na tym odcinku znajdować się będą dwa przystanki, a przy ul. Myśliwskiej nie będzie pętli, lecz jedynie rozjazdy, w związku z czym trasę tę będą obsługiwać pojazdy dwukierunkowe. Otwarcie ofert w tym przetargu nastąpi 21 lipca, a czas na wykonanie inwestycji wynosi 11 miesięcy.
Jest ona powiązana z trwającą od kilku miesięcy budową linii tramwajową na tzw. Morenę, jak mieszkańcy Gdańska nazywają osiedle Brętowo. Linia tramwajowa od pętli Siedlce do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej „Brętowo” będzie poprowadzona wzdłuż ul. Rakoczego i oddzielać się będzie od niej odnoga do ul. Myśliwskiej. Budowa linii do przystanku PKM Brętowo także ma się zakończyć w 2015 r.
Ogłoszenie przetargu na budowę 700-metrowej odnogi do ul. Myśliwskiej było możliwe dzięki oszczędnościom przetargowym: koszt budowy linii Siedlce – Brętowo wynosi 116 mln zł, a kosztorys inwestorski wynosił 149 mln zł. Przy przystanku PKM Brętowo także nie będzie pętli tramwajowej, a jedynie przejście rozjazdowe.
Budowa tramwaju na Morenę (wraz z odnogą) jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap IIIb. Z kolei w ramach GPKM IIIc powstać ma infrastruktura towarzysząca dla PKM (węzły przesiadkowe i drogi dojazdowe) oraz remont fragmentu linii tramwajowej na Stogi.
Doprowadzenie „odnogi” tylko do ul. Myśliwskiej jest rozwiązaniem tymczasowym. Linia ta ma zostać – w przypadku pozyskania środków pomocowych z unijnej perspektywy 14-20 – wydłużona do projektowanej pętli „Jabłoniowa”, co objęte jest powstającym obecnie projektem budowlanym, obejmującym realizację trasy tramwajowej wraz z jedną z jezdni ul. Nowej Bulońskiej.
W obrębie perspektywy 2014-20 władze Gdańska zamierzają wybudować także jeszcze
kilka innych linii tramwajowych. Część z nich będzie – podobnie jak trasa do pętli „Jabłoniowa” i „najmłodsza” linia w mieście, na Łostowice (otwarta w 2011 r.) – zlokalizowana w południowej części miasta, a część w innych rejonach. Powstać ma m.in. linia tramwajowa łączącą Wrzeszcz z Brętowem, wzdłuż ul. Nowej Politechnicznej.