Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne (GIK) rozstrzygnęła przetarg na budowę nowej linii tramwajowej, wzdłuż ul. Bulońskiej. Wybrany został także zwycięzca modernizacji kolejnej partii zakupionych niemieckich tramwajów N8C (tzw. „Dortmundów”).
Do rozstrzygnięcia przetargu na budowę 700 metrowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej potrzeba było aż dwóch przetargów. W obu przypadkach, oferenci przekroczyli wprawdzie kosztorys inwestorski, ale za drugim razem władze Gdańska zdecydowały, iż dołożą ok. 4,5 mln zł do kosztorysu i ogłosiły, że zwycięzcą przetargu jest konsorcjum WPRD Gravel – Tor-Kar-Sson, którego oferta opiewała na prawie 23,0 mln zł.
Zgodnie z kontraktem, wykonawca będzie miał 10 miesięcy na wybudowanie linii. Na nowej trasie zlokalizowane mają być dwa przystanki (Budapeszteńska i Myśliwska), a na końcu trasy nie będzie pętli, lecz przejście rozjazdowe pomiędzy torami – linię będą obsługiwać pojazdy dwukierunkowe. Końcówka trasy, przy ul. Myśliwskiej, będzie tymczasowa – w ramach perspektywy finansowej 2014-20, władze Gdańska planują przedłużyć tę linię w kierunku południowych dzielnic Gdańska i połączyć ją z otwartą przed 2012 r. linią do osiedla Łostowice.
Trasa ta będzie odnogą od budowanej linii tramwajowej z Siedlec do Brętowa, której otwarcie także zaplanowano na 2015 r. W Brętowie linia będzie się kończyć przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej: przesiadki do pociągów PKM w kierunku Wrzeszcza będą mogły następować „drzwi w drzwi”, przy jednym peronie. Jak informuje GIK, budowa 3,5-kilometrowej trasy do Brętowa zbliża się do półmetka. Warto zauważyć, że jeden z przystanków, „Warneńska”, będzie wspólnym przystankiem tramwajowo-autobusowym.
W związku z tym, że w Brętowie także nie będzie pętli, lecz jedynie przejście rozjazdowe, miasto potrzebuje większą liczbę tramwajów dwukierunkowych. W maju sfinalizowany został zakup kolejnych 14 używanych tramwajów N8C (tzw. Dortmundów) z Kassel – zakup pierwszej partii tych tramwajów, 46 sztuk, został sfinalizowany przed Euro 2012. Ich przebudowy, podobnie jak w przypadku pierwszej partii 46 wagonów, podejmie się poznański Modertrans. Tak samo jak w przypadku budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej, tak i tu do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.