Zakończenie budowy dla obsługi nowego przystanku i ułożenie fragmentu jednego z torów – to niektóre z działań wykonanych już w ramach budowy nowego przystanku SKM, Gdańsk Śródmieście.
Przystanek ten powstaje w odległości ok. 1 km od stacji Gdańsk Gł. w kierunku Tczewa, na wysokości Głównego Miasta, niedaleko Urzędu Wojewódzkiego oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku. W ramach inwestycji, do Gdańska Śródmieścia przedłużona zostanie linia 250 SKM, Gdańsk Gł. – Rumia. Prace budowlane rozpoczęły się latem 2013 r., a zakończyć się mają w grudniu br. Znaczące prace budowlane w ramach projektu „Gdańsk Śródmieście”, związane m.in. z przebudową peronu 3 SKM na wyspowy, toczą się też w Gdańsku Gł.
– W tej chwili mamy wykonany budynek obsługi na końcu peronu Śródmieście. Jego stan określamy jako surowy, zamknięty. Na stacji Gdańsk Główny dokonaliśmy modernizacji torów nr 9 i 11. Są to tory boczne, dla których niezbędna była lekka korekta geometrii ze względu na utworzenie nowego głównego ciągu torów 501 i 502 w ramach przedłużenia linii SKM. Wykonany jest tor nr 502 wraz z odwodnieniem i warstwami ochronnymi na odcinku od rejonu budynków dworcowych, a konkretnie dawnej ekspedycji i poczty, do punktu za wiaduktem Hucisko na wysokości Urzędu Miejskiego. Rozebrany został również schron przy dworcu Gdańsk Gł. i peronie 3. Usunięto też szereg drobniejszych „kolizji”, takich jak przebudowy kolektorów deszczowych i sieci gazowej. Na wysokości peronu Śródmieście zabito część grodzi stalowych, które stworzą niezbędny mur oporowy na granicy terenów kolejowych i miejskich – wylicza Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM.
W ramach najbliższych prac będą kontynuowane roboty ziemne, teraz w rejonie peronu Śródmieście, oraz budowa pasareli, czyli „półpiętra”, które powstanie pomiędzy peronem SKM i wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej.
Budowa nowego przystanku ma być tożsama ze stworzeniem zintegrowanego węzła, umożliwiającego przesiadanie się z pociągu SKM do tramwaju, m.in. w kierunku Łostowic (przystanki tramwajowe zlokalizowane są na wiadukcie, pod którym powstanie nowy przystanek SKM).
Przystanek Śródmieście jest w zamyśle władz SKM rozwiązaniem tymczasowym – docelowo linia 250 ma być przedłużona dalej w kierunku Pruszcza i ma zostać połączona z linią nr 9 (przy czym plany te są na razie w fazie teoretycznej – nie jest zagwarantowane finansowane inwestycji). W związku z tą „tymczasowością”, w Gdańsku Śródmieściu będą tylko dwie krawędzie peronowe, a to oznacza, że część pociągów SKM może nadal zaczynać i kończyć bieg w Gdańsku Gł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.