Powtórka z rozrywki. Drugi przetarg na budowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej w Gdańsku, ponownie jak pierwszy, okazał się być za drogi. Oferenci złożyli wyższe propozycje cenowe niż wyniósł kosztorys inwestorski przygotowany przez spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Chodzi o wybudowanie liczącego 700 m odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej. Na nowej linii zlokalizowane mają być dwa przystanki (Budapeszteńska i Myśliwska), a na końcu trasy nie będzie pętli, lecz przejście rozjazdowe pomiędzy torami – linię będą obsługiwać pojazdy dwukierunkowe.
Wczoraj otwarto oferty w drugim już przetargu na to zadanie. Kosztorys GIK wyniósł 18,3 mln zł, tymczasem najtańsza spośród 4 ofert, złożona przez konsorcjum WPRD Gravel – Tor-Kar-Sson, opiewała na prawie 23,0 mln zł. W pierwszym przetargu oferty złożyły dwie firmy. Propozycja każdej z nich przekroczyła 23 mln zł, przy kosztorysie inwestorskim 16 mln zł.
Na razie przedstawiciele GIK unikają deklaracji, co dalej: czy ponownie unieważnią przetarg i rozpiszą trzecie postępowanie, czy podpiszą umowę droższą od kosztorysu. Przypomnieć należy, że kurczy się czas: na realizację kontraktu zostało w drugim przetargu zapisane 10 miesięcy (w pierwszym – 11), gdyż termin otwarcia linii wzdłuż ul. Bulońskiej ma być kompatybilny z terminem ukończenia z budowy linii tramwajowej Siedlce – Brętowo (od której będzie odchodzić odnoga wzdłuż ul. Bulońskiej), a także z budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Linia z Siedlec do Brętowa będzie kończyć się przy przystanku PKM Brętowo, a przesiadki pomiędzy tramwajem i pociągiem jadącym w kierunku Wrzeszcza następować będą przy jednym peronie, „drzwi w drzwi”. Linia do Brętowa także nie będzie miała na końcu pętli, a obsługiwać ją będą tramwaje dwukierunkowe. Linia ta będzie mieć będzie mieć 3,2 km i 5 przystanków. Pod koniec sierpnia br. władze GIK informowały, że
stan zaawansowania prac na tej linii przekroczył 40%. Trasa ta ma być otwarta jesienią 2015 r.,
podobnie jak otwarcie PKM.