Ulica Nowa Bulońska to jedna z najważniejszych transportowych miejskich inwestycji, której koszt budowy wraz z linią tramwajową wynosi 192 mln zł. Prace potrwają jeszcze około roku.
Budowa ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku to jedna z największych i najważniejszych miejskich inwestycji. Na placu budowy cały czas trwają intensywne prace. Minie niebawem ósmy miesiąc od ich rozpoczęcia.
Widać już ślad przyszłej drogi, widać też miejsce nad potokiem Siedleckim, nad którym planowany jest 200-metrowy most. Jak informuje prowadząca projekt Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, realizowane są prace związane z budową podpór mostowych. Rozpoczęto tzw. humusowanie skarp (związane jest ono z wykonaniem drenażu nawodnionych skarp). Pierwsze odcinki szyn położono już od strony Piecek-Migowa. Trwają prace brukarskie, powstają chodniki i ścieżki rowerowe.
Na Nowej Bulońskiej przy linii tramwajowej powstaną cztery pary przystanków. Sama ulica będzie jezdnią dwupasmową i dwukierunkową, choć wzdłuż niej pozostawiona zostanie rezerwowa przestrzeń pod budowę drugiej równoległej jezdni.
fot. DRMG
2,7-kilometrowa droga połączy Piecki-Migowo z Jasieniem, ale jej znaczenie będzie dużo większe. To kolejna arteria, dzięki której łatwiejsza będzie komunikacja w Gdańsku na osi północ-południe. Nowa Bulońska początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej z Myśliwską. W swoim biegu przetnie się z ul. Kartuską, a swój koniec będzie miała na wysokości skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej. Powstanie w tym miejscu tramwajowo-autobusowy węzeł integracyjny "Ujeścisko". Na razie prowadzone są tu prace ziemne.
Koszt całej inwestycji, którą realizuje konsorcjum stworzone przez firmę NDI, wynosi 192 mln zł, w tym dofinansowanie z funduszy UE wynosi 58,5 mln zł. Zakończenie prac jesienią 2019 r.