Gdańskie Autobusy i Tramwaje prowadzi przetarg na ośmioletni najem wraz z usługami utrzymania technicznego 48 nowych autobusów, które mają się pojawić na miejskich trasach w 2020 roku. W postępowaniu wystartował jedynie EvoBus – dystrybutor Mercedesów. Oferent zaproponował autobusy Citaro.
Postępowanie dotyczy najmu 48 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 29 autobusów standardowych, 13 przegubowych i 6 typu midi, wraz z wyposażeniem elektronicznym i niezbędnym oprogramowaniem wraz z licencjami. Przez osiem lat zwycięzca będzie zobowiązany do świadczenia usługi utrzymania pojazdów. Serwis obejmuje: obsługę techniczną (przeglądy codzienne i okresowe), naprawy eksploatacyjne, naprawy komponentów, które uległy awarii w trakcie eksploatacji autobusów, naprawy powypadkowe, naprawy będące następstwem wandalizmu, naprawy będące następstwem uszkodzeń wynikających z błędów eksploatacji autobusów, czynności związane z aktualizacją bądź zmianą oprogramowania.
Dzisiaj (31 stycznia) minął termin składania ofert. Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm EvoBus Polska oraz PekaoLeasing. Zaproponowało ono kwotę w wysokości 117,4 mln zł brutto, mieszcząc się w założeniach finansowych zamawiającego, który budżet określił na kwotę 120,2 mln zł. Dystrybutor Mercedesów zaoferował konkretnie 90,7 mln zł za dostawę i najem pojazdów oraz 26,7 mln zł za ich utrzymanie przez osiem lat.
Termin dostaw autobusów określony jest na okres do 12 miesięcy. Oznacza to,że pojazdy mogłyby wyjechać na ulice Gdańska na początku 2020 r.
– Atutem i główną ideą dzierżawy, jako bardzo popularnego dziś rozwiązania, jest zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej – mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. – Zależy nam na tym, by autobusy zawsze były gotowe do jazdy bez konieczności angażowania w to pracowników GAiT i – co też ważne – zatrzymywania pojazdów do naprawy. Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. To ważny kontekst. Dzierżawa jest tu doskonałym rozwiązaniem – dodaje prezes. Celem GAiT jest to, aby dysponować autobusami nie starszymi niż 8 lat. – Podążamy za współczesnym trendem sharing economy, według którego właśnie używanie, nie posiadanie, jest bardziej ekonomicznym, jak i efektywnym sposobem gospodarowania - komentuje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Z modelu dzierżawy taboru już korzystają zakłady komunikacji miejskiej w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu czy Gliwicach. Sprawdzimy go także i u nas – mówi Lisicki.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, 8 typu midi i 6 typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.