Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańsk otworzyła oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowe dla kilkusetmetrowej trasy tramwajowej od al. Grunwaldzkiej, wzdłuż Klonowej, do dworca Wrzeszcz. Aby rozstrzygnąć postępowanie zamawiający będzie musiał sporo dopłacić.
Cała linia będzie miała ok. 350 m. Rozpocznie się rozjazdami na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej i Klonowej. Koncepcja zakłada dodatkowy tor do skrętu od strony centrum, a także łączniki umożliwiające przejazd tramwajów pomiędzy torami w przeciwnych kierunkach. W ciągu Klonowej torowisko będzie niewygrodzone i niewydzielone – będzie tworzyło wspólną przestrzeń, jak na rynku w Katowicach. Linia tramwajowa skręci pod budynek dworca, przed którym przewidziano przystanki. Dalej, w ciągu Dmowskiego, przewidziano trzy tory odstawcze. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Dzisiaj (26 kwietnia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Green City Infrastructure proponuje 1,968 mln zł brutto, Highway – 2,421 mln zł, a Sweco Polska – 2,491 mln zł. To sporo powyżej budżetu określonego na 749 tys. zł brutto.
Jeśli Gdańsk dopłaci, to o wyborze zdecydują cena (60%) oraz przedłużenie rękojmi (40%). Wszyscy jednak zaproponowali wydłużenie okresu rękojmi z 36 miesięcy o kolejne 24 miesiące. Projekt budowlany ma być gotowy w ciągu 60 tygodni od zawarcia umowy, a projekty wykonawcze – w ciągu 72 tygodni. Utworzenie nowego krańca jest istotne dla
obsługi projektowanej trasy Gdańsk Południe – Wrzeszcz.