Do końca tego roku powinna się zakończyć budowa tunelu pod Martwą Wisłą. Wykonawca już zaczął w nim układać nawierzchnię asfaltową w postaci podbudowy jezdni. Te prace ruszą pełną parą w drugiej połowie listopada. Jak informuje portal „trojmiasto.pl”, kierowcy pojadą tunelem w kwietniu przyszłego roku.
– Mamy za sobą krytyczne punkty na budowie. Praca w tunelu pod Martwą Wisłą idzie pełną parą. Kilkaset osób uwija się na różnych odcinkach inwestycji. Chcemy zakończyć prace budowlane do końca tego roku –
mówi portalowi „trojmiasto.pl” Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Pod koniec 2015 roku powinny nastąpić odbiory inwestycji, a w kwietniu 2016 roku tunelem pojadą pierwsze pojazdy. Zgodnie z umową prace budowlane powinny się zakończyć w październiku 2014 roku, jednak roboty trwają wciąż, 13 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.
Wyświetl większą mapę
Gdańskie Inwestycje Komunalne, spółka będąca inwestorem, informują, że po zrealizowaniu październikowego zakresu robót, widać płytę jezdni oraz ściany odbojowe. W tunelu T1 zaizolowano już jezdnię, przykryto ją betonem ochronnym z drenażem i dylatacją.
Z kolei w tunelu T2 wykonywane są ściany odbojowe i kapy chodnikowe. Równolegle montowane są kamery i czujniki, oświetlenie, głośniki, instalacja LED. Toczą się również prace w budynkach technicznych, w których kładzione są warstwy uszczelniające i ocieplające dach.