Gdynia podpisała umowę na rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej, inwestycja realizowana będzie w ramach „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny”. W ramach prac zostanie wykonany kolejny buspas oraz nowe chodniki i drogi rowerowe.
Rozbudowa, obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej i będzie dotyczyła przede wszystkim pasażerów komunikacji miejskiej, w ramach zadania powstanie buspas, który następnie połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. W nowej przestrzeni powstaną także nowy chodnik i droga dla rowerów. Koszt zadania opiewa na kwotę niespełna 25 mln złotych brutto, pokrywają go środki gminne i dofinansowanie z Unii Europejskiej. Inwestycja realizowana jest na mocy porozumienia z PEWIK GDYNIA.
– W Gdyni trwa bardzo intensywny rok pod względem budowy i modernizacji infrastruktury drogowej. Aktualnie trwają prace m.in. na ulicy Chwarznieńskiej, na odcinku witomińskim i Chwarznie-Wiczlinie, czekamy także na otwarcie ofert na rozbudowę ul. Unruga w północnej części miasta, realizowane są także lokalne inwestycje w dzielnicach Gdyni. Prawdziwy efekt zmian odczujemy pod koniec roku, gdy kolejno będą oddawane obszary objęte działaniami budowlanymi – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
– Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, od Małego Kacka, przez Karwiny, Wielki Kack po Dąbrowe, podzielona została w realizacji na etapy, a w efekcie stworzy spójną całość ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni – podkreśla Michał Guć, wiceprezydent miasta ds. innowacji. – Ta kompleksowe zadanie jest jednym z najważniejszych i najbardziej rozbudowanych projektów infrastrukturalnych w Gdyni w ostatnich latach, a jego łączna wartość to ponad 120 mln złotych, z czego znaczącą część stanowią środki europejskie, co jest kolejnym doskonałym przykładem na wykorzystanie pozyskanych funduszy z Unii Europejskiej – dodaje wiceprezydent.
Na odcinku Rdestowa – Obwodnica Trójmiasta, prace będą prowadzone na południowej części ulicy, natomiast na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej, przebudowa będzie całościowa. W ramach inwestycji roboty budowlane obejmą m.in. roboty rozbiórkowe i demontażowe, przebudowę trakcji trolejbusowej czy przebudowę gazociągu, kanalizacji deszczowej, sieci wodociągowej.
– Zadaniem wykonawcy będzie minimalizowanie codziennych utrudnień, a prace prowadzone będą etapami, aby zmniejszyć uciążliwość robót w codziennych dojazdach mieszkańców, prace ułatwi pełna przepustowość Trasy Kaszubskiej. Czas realizacji inwestycji to 30 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą, potem czeka nas jeszcze 7 tygodni odbiorów i uzyskania pozwoleń, tak aby inwestycja była formalnie zakończona i oddana do użytku dla gdynianek i gdynian. Z nowej infrastruktury mieszkańcy powinni korzystać już na początku 2024 roku – podsumowuje wiceprezydent Łucyk.
Pierwsza część zadania realizowana przez firmę MTM ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku, teraz czas na rozpoczęcie drugiego etapu, którego harmonogram prac wraz z odbiorami, zaplanowany został w I kwartale 2024 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.