PKT Gdynia znacząco wydłuża termin na składanie ofert w przetargu na dostawy pięciu super-trolejbusów. Pojazdy będą mogły zostać też dostarczone później, niż pierwotnie zakładano. Producenci spodziewają się utrudnień w procesie produkcyjnym, dostawie komponentów i homologacji, spowodowanych przez koronawirusa.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni
chce kupić pięć trolejbusów o długości 11,01-13,5 metra. Pojazdy muszą zmieścić 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. Zasięg trolejbusu będzie zwiększony dzięki baterii trakcyjnej o pojemności nie mniejszej niż 85 kWh.
Jeden z oferentów wnioskował o zmianę terminu realizacji dostawy z 14 na 18 miesięcy. Jak wskazał, trolejbus wymaga uzyskania nowej homologacji, co „jest procesem długotrwałym i wymaga dodatkowego czasu”. Wskazał też nieprzewidywalną sytuację związaną z pandemią koronawirusa, co wpływa na „zatrzymywanie procesów produkcyjnych w różnych fabrykach i potencjalnych opóźnieniach w dostawach komponentów oraz o wstrzymanych pracach jednostek testowych i homologacyjnych”. Ostatecznie zamawiający zgodził się na wydłużenie terminu realizacji do 16 miesięcy.
De facto producenci będą mieli też więcej czasu na przygotowanie się do realizacji zamówienia. Pierwotnie termin składania ofert był wyznaczony na 17 kwietnia. PKT przesunęło go aż o trzy miesiące – na 17 lipca.