W Gdyni opublikowano dokumentację przetargową zamówienia na 5 trolejbusów standardowej długości z bateriami.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni
chce kupić pięć trolejbusów o długości 11,01-13,5 metra. Pojazdy muszą zmieścić 75 pasażerów, z czego 30 na miejscach siedzących. Miejsc dostępnych z niskiej podłogi powinno być co najmniej 8. Trolejbusy powinny być całkowicie niskopodłogowe, trzydrzwiowe (2-2-2) i z miejscem na wózek inwalidzki naprzeciwko drugich drzwi.
Zasięg trolejbusu będzie zwiększony dzięki baterii trakcyjnej o pojemności nie mniejszej niż 85 kWh. Zamawiający wymaga minimum siedmioletniej gwarancji na baterię. W tym czasie jej pojemność nie może spaść poniżej 80 proc.
Oferty można składać do 17 kwietnia. Cena stanowi 60 proc. wagi oceny ofert. Kryteria techniczne (18 proc.) to materiał konstrukcji nośnej i poszycia zewnętrznego, sposób instalacji zewnętrznych bocznych paneli, zaoferowanie dwuzaworowych amortyzatorów nadwozia i progresywnych miechów o zmiennej charakterystyce tłumienia. Punkty za gwarancję (8 proc.), podzielono na pięć podkryteriów, w których osobno będzie punktowana gwarancja na cały pojazd (najlepiej 5 lat), konstrukcję (najlepiej 15 lat), baterie (najlepiej 10 lat), powłokę lakierniczą (najlepiej 85 miesięcy) i most napędowy (najlepiej 500 tys. km). Punkty za bezpieczeństwo (8 proc.) zostaną przyznane za posiadanie stosownych certyfikatów. Punktowana będzie też liczba siedzeń dostępnych z niskiej podłogi (6 proc.), choć tu w dokumentację wkradł się błąd, bo według punktacji dopuszczalne będą pojazdy z 6 takimi siedzeniami, choć w opisie przedmiotu zamówienia mowa jest o minimum 8.
Według wstępnych założeń dostawa trolejbusów ma nastąpić w ciągu 14 miesięcy od daty podpisania umowy.