Zakończyły się prace przy budowie węzła Karwiny w Gdyni. Trwają procedury odbioru prowadzone przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Projekt realizowany jest pod nazwą: „Utworzenie węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny” – faza 1. Wykonawcą inwestycji jest firma MTM.
– Gdy wszystkie procedury będą zakończone, inwestycja zostanie formalnie przekazana do użytku. Powinno to nastąpić za około 7 tygodni od zakończenia prac, czyli pod koniec grudnia 2023 roku – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, ds. rozwoju.
Inwestycja miała zostać zrealizowana w drugim kwartale 2023 roku. Jednak ze względu na zmiany w dokumentacji projektowej oraz kolizje w infrastrukturze podziemnej prace zakończyły się 3 listopada br.
– Opóźnienia w realizacji inwestycji wynikają ze zmian w dokumentacji projektowej wymuszonych przez PKP PLK, co skutkowało koniecznością zmiany dokumentacji projektowej i oczekiwaniem na kolejne pozwolenia na budowę. Ze względu na szeroki zakres inwestycji jednocześnie wykorzystywanych było kilka projektów, zależnych od siebie. Złożoność prac i ogromna ilość kolizji w infrastrukturze podziemnej spowodowała wydłużenie realizacji tego zadania. Stąd aneksowanie umowy z wykonawcą przez gminę oraz nowy harmonogram – mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni. – Na przeszkodzie stało także to, że ENERGA SA nie usunęła kolizji wzdłużnych na całym odcinku budowy, tj. od Górniczej do Racławickiej wraz z ulicą Strzelców. Praktycznie na całym obszarze węzła Karwiny wiele robót spowolniło tempo lub musiało zostać przerwane.
Zakres inwestycji
Cała inwestycja objęła przebudowę skrzyżowań wraz z udogodnieniami dla rowerzystów i pieszych. W sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride, na którym znajdzie się miejsce dla 140 samochodów i motocykli (w tym 20 osób poruszającym się na wózkach inwalidzkich). Bike&Ride pomieści zaś co najmniej 50 rowerów, a 600 m dróg dla jednośladów pozwoli swobodnie dotrzeć do i z węzła. Strefa Kiss&Ride umożliwi krótki postój trzem pojazdom. Nowoczesna infrastruktura dla autobusów i trolejbusów, do której prowadzi blisko 3 km buspasów, zapewni sprawne skomunikowanie środków transportu zbiorowego. W ramach inwestycji zadbano też o energooszczędne oświetlenie i zieleń: 35 800 metrów kwadratowych trawników, 140 nowych drzew oraz krzewów i kwiatów. Koszt inwestycji to 98 982 658,80 zł brutto.
Zadanie realizowane jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) i współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.