Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni poinformowało o przetargu na pięć pojazdów o standardowej długości z zasilaniem bateryjnym, umożliwiającym jazdę bez sieci trakcyjnej. Na oferty czekają tam do 17 kwietnia.
Zamówienie obejmuje dostawę pięciu fabrycznie nowych, tj. wyprodukowanych najpóźniej na 12 miesięcy przed dostawą, nieeksploatowanych, niskopodłogowych, jednoczłonowych trolejbusów standardowych, o długości 11,01–13,5 m. Mają być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych i posiadać zasilanie oparte na bateriach trakcyjnych.
Gdynia nie opublikowała jeszcze pełnej dokumentacji zamówienia, ale z ogłoszenia widać, że przewoźnik chce inwestować
w coraz popularniejsze trolejbusy z niewielkimi bateriami, które pozwalają na przejazd w trakcie kursu przez odcinki, nawet kilkukilometrowe, gdzie nie ma sieci trakcyjnej. To znacząco zwiększa zasięg trolejbusów. Z kolei nad klasycznymi elektrobusami mają tę przewagę, że nie wymagają osobnej infrastruktury do ładowania (bateria napełnia się, gdy pojazd korzysta z zasilania z sieci), w dodatku jest niewielka, więc nie zajmuje miejsca dla pasażerów.
W Gdyni najważniejszym kryterium przetargowym będzie cena (60 proc.). Parametry techniczne oszacowano na 18 proc. punktów, po 8 proc. punktów będzie do zdobycia w kryteriach związanych z bezpieczeństwem oraz z terminem gwarancji, a 6 proc. punktów to kryterium określone jako „komfort”.
O udział w przetargu mogą się ubiegać tylko ci producenci, którzy w ciągu trzech ostatnich lat dostarczyli w jednym zamówieniu minimum trzy trolejbusy z bateryjnym ekstenderem.