Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdynia: Kto dostarczy 8 przegubowców elektrycznych?

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
01-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
01-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdynia: Kto dostarczy 8 przegubowców elektrycznych?
fot. ZKM GdyniaAutobusy elektryczne na bazie PKA Gdynia
Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej w Gdyni kupuje osiem pojazdów przegubowych, a całe zamówienie będzie dofinansowane z programu Zielony Transport Publiczny. Oferty złożyły dwie firmy. Znamy już zwycięzcę postępowania.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej z Gdyni ogłosiło oferty w przetargu na dostawę ośmiu fabrycznie nowych, miejskich autobusów przegubowych zasilanych energią elektryczną. W ramach osobnego postępowania PKA ma zamiar zamówić infrastrukturę do ładowania nowych pojazdów. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.

Środki przeznaczone na zakup autobusów wynoszą 36,900 milionów brutto. Oferty w przetargu złożyły dwie firmy. Najtańszą ofertą mógł pochwalić się Solaris (33 946 032 zł brutto). Droższą złożył Daimler (36,900 milionów brutto). Obie oferty jednak mieściły się w budżecie Zamawiającego.

Ostatecznie zwycięzcą w przetargu PKA Gdynia ogłosiło firmę Solaris, która w procesie oceny otrzymała aż 97 punktów, pokonując Daimlera, który może pochwalić się oceną na poziomie jedynie 92,56 punktów.

Termin dostawy autobusów to 300 dni od momentu podpisania umowy.

Szczegóły techniczne

Przypomnijmy, że kupowane autobusy mają mieć długość w przedziale 17,5-18,75 metra, z podłogą na wysokości maksymalnie 34 centymetrów (mierzonych od ziemi). Podłoga ma być bezstopniowa na całej długości, choć zamawiający dopuszcza, żeby dojście do ostatniego rzędu siedzeń w pojeździe odbywało się za pomocą stopni. Wejścia do autobusu również mają być bezstopniowe.

Minimalna moc netto silnika bądź silników trakcyjnych to 220 kW. Całkowita, minimalna pojemność magazynów energii ma wynosić co najmniej 240 kWh. Magazyny energii mają mieć zdolność ładowania z mocą maksymalnie 200 kW. PKA wymaga ładowania zarówno poprzez pantograf zamontowany na autobusie jak i poprzez złącze plug-in (tutaj o mocy maksymalnie 110 kW).

Pojazdy mają pomieścić co najmniej 120 pasażerów, z czego co najmniej 40 na miejscach siedzących. Elektrobusy będą ogrzewane, monitorowane oraz klimatyzowane. Pojawi się również system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów. Układ drzwi to 2-2-2-2 z otwieraniem do wewnątrz.

Przypomnijmy, że będą to kolejne autobusy elektryczne, jakie mają trafić do gdyńskiego przewoźnika, który obecnie użytkuje 16 12-metrowych oraz osiem 18-metrowych elektrobusów od Mercedesa.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk: Solaris stratny na kwotę ponad 100 milionów złotych!

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Paulina Piziorska 10 marca 2025

Wejherowo: ponowny wybór dostawcy wodorowców po falstarcie

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Paulina Piziorska 14 lutego 2025

Zobacz również:

Gdańsk: Solaris stratny na kwotę ponad 100 milionów złotych!

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Komunikacja

Znamy dostawcę pierwszych elektryków w Tczewie

Paulina Piziorska 10 marca 2025

Wejherowo: ponowny wybór dostawcy wodorowców po falstarcie

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Komunikacja

Pierwsze elektryki dla Kalisza z małym twistem

Paulina Piziorska 14 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5