Partner serwisu
Komunikacja

Gdynia: Znamy parametry nowych bateryjnych trolejbusów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
22-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdynia: Znamy parametry nowych bateryjnych trolejbusów
fot. PTC Marcin GromadzkiZdjęcie ilustracyjne
Silnik o mocy ciągłej co najmniej 170 kW i moduł dojazdowy z akumulatorami LTO – to najważniejsze parametry nowych trolejbusów, które chce kupić PKT Gdynia. Przewoźnik chce je skierować na linię 25, na której występują odcinki bez sieci trakcyjnej.

Jak pisaliśmy wczoraj, PKT zamierza kupić pięć nowych trolejbusów (z opcją na zakup szóstego) o długości od 11,5 do 13,5 m. Pojazdy mają być całkowicie niskopodłogowe. Obowiązkowym wyposażeniem będzie alternatywny napęd bateryjny: jak ujawniono w specyfikacji warunków zamówienia, nowe trolejbusy będą obsługiwały przede wszystkim linię 25, która „zostanie zoptymalizowana poprzez wprowadzenie odcinków niezelektryfikowanych”.

Bateria trakcyjna, zamontowana w kontenerach z tyłu pojazdu, ma być oparta na akumulatorach litowo-tytanowych (LTO). Jej znamionowa pojemność energetyczna ma wynosić nie mniej, niż 58 kWh (czyli znacznie mniej, niż w zamawianych wcześniej "supertrolejbusach"), a dostępna dla użytkownika – co najmniej 44 kWh. Podczas zasilania z sieci bateria będzie ładowana mocą 60 kW. Ogniwa mają być skonstruowane tak, by w przypadku pożaru nie podtrzymywały płomienia.

Odbieraki mają być skonstruowane i zamontowane w sposób, który umożliwi zasilanie pojazdu (stojącego lub jadącego) nawet przy oddaleniu od sieci trakcyjnej o 4,5 m. Asynchroniczny silnik trakcyjny ma mieć moc ciągłą od 170 do 190 kW, a chwilową (osiągalną w stanie przeciążenia) – co najmniej 210 kW. Wymagane jest zastosowanie przetwornicy statycznej.

Szkielet podwozia musi być wykonany ze stali nierdzewnej. Podobnie jak poszycie, ma on wytrzymać co najmniej 15 lat eksploatacji. Z przodu ma znaleźć się oś w postaci sztywnej belki, a z tyłu – oś portalowa. Konieczne jest zastosowanie centralnego układu smarowania.

Maksymalna szerokość trolejbusu wynosi 2,55 m, a wysokość (przy złożonych odbierakach) – 3,4 m. Wysokość podłogi w drzwiach wejściowych nie może przekraczać 34 cm nad jezdnią (a w środku – 36 cm). System przyklęku musi umożliwiać jego obniżenie o kolejnych co najmniej 6 cm.

Siedzenia mają być ukształtowane ergonomicznie oraz wandaloodporne, z łatwo wymienialnymi wkładkami tapicerskimi. Zarówno przestrzeń pasażerska, jak i stanowisko kierowcy muszą być klimatyzowane. Kabina powinna być półzamknięta, ale wyposażona w okienko do sprzedaży biletów. Zamawiający wymaga, by drzwi miały szerokość co najmniej 120 cm i działały bezawaryjnie w temperaturach od -35 do +40 stopni Celsjusza.

Otwarcie ofert przewidziano na 25 września. Dostawa ma nastąpić do 16 grudnia 2025 r. – lub w ciągu 14 miesięcy od podpisania umowy, w zależności od tego, który z terminów upłynie wcześniej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Jakub Rösler 21 sierpnia 2024

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Redakcja/inf. pras. 15 grudnia 2023

Gdynia sprzedaje trolejbusy. Niektóre powstały... w Gdyni

Komunikacja

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Komunikacja

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Jakub Rösler 28 listopada 2022

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Zobacz również:

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia kupuje nowe trolejbusy

Jakub Rösler 21 sierpnia 2024

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Komunikacja

PKT Gdynia odbiera nowe trolejbusy

Redakcja/inf. pras. 15 grudnia 2023

Gdynia sprzedaje trolejbusy. Niektóre powstały... w Gdyni

Komunikacja

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Komunikacja

PKT Gdynia ponownie wybiera Solarisa

Jakub Rösler 28 listopada 2022

PKT Gdynia z jedną ofertą na dostawę trolejbusów bateryjnych

Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Komunikacja

PKT Gdynia kupi dwa trolejbusy bateryjne

Witold Urbanowicz 05 października 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5