Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Genua wybuduje linię „podniebnego metra”

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Genua wybuduje linię „podniebnego metra”
Twitter.com/Marco Chitti
W lipcu przyszłego roku rozpocznie się budowa linii metra do dzielnicy Molassana – zapowiadają władze Genui. Inwestycja potrwa, według planu, trzy lata. Nowa trasa ma liczyć blisko 7 km długości – niemal tyle samo, co istniejący już odcinek.

Nowy odcinek rozpocznie bieg na końcowej obecnie stacji Brignole, a zakończy – w centrum dzielnicy Molassana, położonej w głębi lądu i oddzielonej od centrum portowego miasta pasmem wzniesień. Po drodze znajdzie się 5 przystanków pośrednich: Romagnosi, Parenzo, Staglieno, Guglielmetti i San Gottardo. Pokonanie całej trasy ma trwać ok. 11 minut. Przewidziano kursowanie pociągów w godzinach szczytu co 6 minut.

Według prognoz przewozowych z nowej linii metra będzie korzystało ok. 60 tysięcy pasażerów dziennie (przeszło 20 mln rocznie). Władze Genui spodziewają się, że dzięki inwestycji wykorzystanie transportu zbiorowego w mieście wzrośnie nawet o 27%. Komunikację między Molassaną a resztą blisko 600-tysięcznego miasta zapewniają dziś tylko dwie, biegnące blisko siebie drogi: Via Piacenza i Lungobisagno Dalmazia/Via Gelasio Adamoli, poprowadzone w dolinie rzeki Bisagno na obu jej brzegach.

Metro będzie miało charakter naziemny. Część trasy zostanie poprowadzona po estakadach, których wysokość będzie sięgała 10 m. Jednym z najważniejszych obiektów inżynieryjnych będzie most przez Bisagno. Nawet połowa zużywanej przez pociągi energii elektrycznej ma pochodzić z zamontowanych w okolicy paneli fotowoltaicznych.

Zakładany koszt budowy to 395 mln euro – ok. 57,2 mln w przeliczeniu na kilometr. Inwestycja będzie sfinansowana w dużej mierze z budżetu pastwa. Rozpoczęcie budowy przewidziano na lipiec 2024 r. Na razie trwa projektowanie.

W przyszłości linia „podniebnego metra” będzie mogła zostać wydłużona do stacji Prato. Władze Genui zapowiadają już zwrócenie się do rządu z prośbą o fundusze na ten cel. Jeśli nowy odcinek powstanie, będzie miał charakter podmiejski – planowana stacja końcowa leży poza granicami Genui. W planach są też inne kierunki rozbudowy: budowa odnogi na wschód z Brignole do szpitala San Martino, a także przedłużenia na zachód do stacji Fiumara.

Metro w Genui budowano małymi etapami od lat 80. ubiegłego wieku. Pierwszy, liczący zaledwie jedną stację odcinek otwarto w roku 1990 z okazji mistrzostw świata w piłce nożnej. Początkowo linię obsługiwały zaledwie trzy składy, z czego dwa były połączone w trakcji podwójnej. Obecnie trasa liczy 71 km długości oraz 8 stacji.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Przestrzeń

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 02 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Komunikacja

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Zobacz również:

Czy warto inwestować w metro?

Przestrzeń

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 02 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Komunikacja

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5