Tramwaje Śląskie, wspólnie z Dąbrową Górniczą, prowadzą dwa przetargi na przebudowę trasy tramwajowej oraz układu drogowego wzdłuż Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego – na odcinku od granic z Będzinem do ul. Kasprzaka. Zamawiający wybrał właśnie wykonawców inwestycji.
Inwestycję podzielono na dwa odcinki. Pierwsze postępowanie dotyczy trasy w ciągu ul. Sobieskiego oraz ul. Królowej Jadwigi od granic z Będzinem do Al. Róż wraz z pętlą tramwajową KWK (Urząd Pracy). Odcinek obejmuje ok. 4800 mtp. Przedmiotem drugiego przetargu jest przebudowa odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Królowej Jadwigi i ul. Piłsudskiego od od Al. Róż do ul. Kasprzaka. To w sumie ok. 5200 mtp. Przystanki zmienią lokalizację, pojawią się też w wielu miejscach dodatkowe dojścia w poziomie terenu. Szczegółowo o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Na początku marca
minął termin składania ofert. W obu zadaniach wpłynęło sześć ofert – wszystkie przewyższały budżet, ale postępowanie przewidywały przeprowadzenie aukcji elektronicznej w kryterium ceny. Te udało się obniżyć, choć nie do poziomu budżetu zamawiającego.
W tym tygodniu (30 czerwca) postępowanie zostało rozstrzygnięte. Odcinek pętla KWK (Urząd Pracy) – al. Róż zrealizować ma firma Silesia Invest, która zeszła z kwoty 97,331 mln zł do 75,900 mln zł brutto. Dalszy odcinek – do Kasprzaka – zrealizuje natomiast ZUE, które zeszło z kwoty 84,275 mln zł brutto do 76,395 mln zł brutto.
Część tramwajowa miałaby zostać wykonana do końca sierpnia 2022 r., a miejska – do końca grudnia 2022 r. Prace miałyby zostać przeprowadzone przy założeniu utrzymania ruchu tramwajowego.
fot. WU