Partner serwisu
Przestrzeń

Głowno Płn.: Ruszyła opóźniona budowa przystanku kolejowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

Na przełomie maja i czerwca zamiast w styczniu rozpoczęła się budowa przystanku kolejowego Głowno Północne. Obiekt będzie położony przy linii z Łodzi do Łowicza. Realizacja prac powinna zakończyć się we wrześniu.

W zeszłym roku PKP PLK ogłosiły plan budowy nowego przystanku kolejowego w Głownie, w północnej części miasta. Obiekt ma być drugim przystankiem w tej 14-tysięcznej miejscowości – aktualnie pasażerowie korzystają ze stacji Głowno zlokalizowanej w pewnym oddaleniu od centrum. Przystanek ma ułatwić dojazd przede wszystkim do Łodzi, a poza tym także do Zgierza i Łowicza. Zatrzymają się tam pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej kursujące po linii kolejowej nr 15 Łódź Kaliska – Bednary.

Pięć miesięcy poślizgu

Zakładany termin rozpoczęcia budowy został jednak istotnie przesunięty. Jeszcze w listopadzie 2023 r. zarządca infrastruktury zapowiadał, że roboty wystartują w styczniu 2024 r. W marcu spółka ogłosiła natomiast, że inwestycja będzie zainaugurowana w ramach wiosennej korekty rozkładu jazdy, która weszła w życie w połowie tego miesiąca. Ostatecznie robotnicy pojawili się zaś w Głownie kilka tygodni temu. – Na przełomie maja i czerwca rozpoczęliśmy prace przygotowawcze – powiedział Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przedsięwzięcie zaczęło się od wyrównania terenu pod przyszły peron, niedługo potem pojawiły się pierwsze elementy konstrukcyjne. PLK zgromadziły też materiały niezbędne do budowy obiektu. Spółka zakłada dobre tempo prac. – Planujemy udostępnić przystanek dla podróżnych we wrześniu bieżącego roku – usłyszeliśmy od naszego rozmówcy.

Finansowanie inwestycji z budżetu centralnego

Jeden jednokrawędziowy peron powstaje przy przejeździe kolejowo-drogowym, na którym linia nr 15 krzyżuje się z ul. Wiejską. – Będą tam wiaty i ławki, które zwiększą komfort oczekiwania. Bezpieczne podróżowanie po zmroku zapewni zaś LED-owe oświetlenie – zapowiada przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Inwestycja będzie kosztować ok. 1,6 mln zł, a środki na jej sfinansowanie będą pochodzić z tzw. rządowego programu przystankowego na lata 2021 – 2025.

Choć linia nr 15 ma charakter jednotorowy, budowa przystanku nie będzie wiązać się z całkowitą przerwą w ruchu. Pasażerowie podróżujący pomiędzy Łodzią a Łowiczem i tak będą jednak musieli liczyć się z koniecznością przesiadki do autobusów, bo w lipcu i sierpniu remontowane będą obiekty inżynieryjne na końcowym odcinku trasy. Pomiędzy Domaniewicami a Łowiczem pasażerowie będą więc przewożeni komunikacją zastępczą.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5