Gmina Bochnia właśnie ogłosiła przetarg na zakup w sumie 7 autobusów. Zamówienie podzielone jest na dwie części i obejmuje zakup zarówno autobusów podmiejskich, jak i turystycznych. Na dostawę pojazdów zaplanowano 6 miesięcy. Oferty można składać do 8 marca bieżącego roku.
Gmina Bochnia chce zakupić 7 autobusów. 5 z nich będzie przeznaczonych do obsługi komunikacji podmiejskiej, a dwa pojazdy będą autobusami turystycznymi. Dlatego też ogłoszony przetarg został podzielony na dwie części, obejmując osobno pojazdy miejskie oraz turystyczne. Ponadto zamówienie obejmuje też dostawę komputera diagnostycznego oraz szkolenie kierowców i członków obsługi technicznej.
Autobusy do obsługi komunikacji podmiejskiej
Mają to być fabrycznie nowe pojazdy, które będą w stanie pokonać minimum 50 tysięcy kilometrów rocznie w okresie minimum 15 lat. Stanowisko kierowcy będzie częściowo oddzielone od przestrzeni pasażerskiej szklaną szybą. Autobusy będą też wyposażone w ogrzewanie oraz klimatyzację. Pojazdy zabiorą na pokład wszystkich pasażerów, także tych poruszających się na wózkach inwalidzkich. Silnik o mocy minimum 140 kW spełniający normę Euro VI.
Długość pojazdów określono w przedziale 7,7 - 8,3 metra. Autobusy będą miały niską podłogę przy tylnych drzwiach. Ich preferowany układ to 0-1-2. Pojazdy mają zabierać od 14 do 20 pasażerów na miejscach siedzących oraz między 18, a 22 pasażerami podróżującymi na stojąco. Ponadto w autobusach znajdzie się także system informacji pasażerskiej w postaci tablic wewnętrznych i zewnętrznych.
Dwa pojazdy turystyczne
Autobusy turystyczne także mają być zupełnie nowe. Ich wykonanie ma pozwolić na przejechanie 100 tysięcy kilometrów przez okres 10 lat. Pojazdy będą wyposażone w tempomat oraz obrotowy fotel kierowcy. W przestrzeni pasażerskiej przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie. Każdy pasażer będzie miał indywidualną lampkę do czytania. Ponadto w pojeździe znajdą się lampy LED, a także toaleta. Dodatkowo dwa monitory pełniące rolę telewizorów, a także system DVD. Przy każdym podwójnym fotelu dwie sztuki portów USB.
Autobusy mają być napędzane silnikiem o mocy minimum 310 kW, które będą spełniać normę Euro VI. Prędkość maksymalna pojazdów to 100 km/h. Długość pojazdu od 13 do 13,5 metra. Autobusy nie mogą być wyższe niż 3,7 metra. Układ drzwi to 1-2-0. 53 miejsca siedzące przeznaczone dla pasażerów. Autobusy będą także miały monitoring oraz system nagłaśniający.
Co najmniej 2 autobusy w ciągu 3 lat
Startować mogą wykonawcy, którzy w przeciągu ostatnich 3 lat zrealizowali minimum jedno zamówienie opiewające na co najmniej 2 autobusy o minimalnej wartości 700 tysięcy złotych. O wyborze zdecydują cena - 60%, okres gwarancji na cały autobus - 10%, okres gwarancji na elementy nadwozia, powłokę lakierniczą oraz na urządzenia tworzące system informacji pasażerskiej. Każde z tych trzech kryteriów o wartości 10%. Oferty można składać do 8 marca 2022 roku, a na dostawy zaplanowano 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.