Gmina Pomiechówek właśnie ogłosiła postępowanie dotyczące zakupu 4 nowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Samorząd chce kupić dwa rodzaje pojazdów, zarówno dłuższe jak i krótsze. Elektrobusy mają dotrzeć do gminy w ciągu 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Mazowiecka gmina Pomiechówek rozpisała właśnie przetarg na zakup czterech autobusów elektrycznych o różnych długościach. Samorząd chce kupić pojazdy w dwóch wariantach. Jeden autobus ma mieć długość od 10 do 12 metrów, natomiast trzy pozostałe mają mieć od 8,5 do 9,5 metra długości. Zakup jest realizowany w ramach projektu „Rozwój zrównoważonej multimodalnej mobilności w gminie Pomiechówek i obszarze funkcjonalnym Warszawy”.
Wszystkie autobusy, które chce zakupić samorząd muszą być nowe. Pojazdy krótsze mają zabierać na pokład co najmniej 50 pasażerów, z czego minimum 20 na miejscach siedzących. Moc silników w mniejszych autobusach określono na minimum 120 kW. Ładowanie pojazdów ma odbywać się za pomocą gniazdka Plug-In W autobusach znajdzie się także system ogrzewania oraz klimatyzacji wraz z Wi-fi oraz ładowarkami USB dla pasażerów.
Zgodnie z zapisami zamówienia, zamawiający preferuje autobusy niskopodłogowe, lecz dopuszcza także pojazd niskowejściowy z zachowaniem płaskiej podłogi bez stopni wejściowych między pierwszymi i drugimi drzwiami. Preferowany układ drzwi to 1:2:0, a kierowca będzie miał do dyspozycji kabinę typu półzamkniętego. W autobusach znajdzie się także system monitoringu, informacji pasażerskiej, a także kasowniki.
Dłuższy autobus, o długości od 10 do 12 metrów, ma mieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego 35 na miejscach siedzących. Minimalna moc silnika bądź silników została określona na 120 kW. W pojazdach znajdzie się także system ogrzewania oraz klimatyzacji. Podobnie jak w przypadku krótszych autobusów, także w przypadku dłuższego egzemplarza preferowana jest niska podłoga, lecz zamawiający dopuszcza także autobus niskowejściowy.
Pojazd ma być wyposażony w bardzo podobne elementy co jego krótsi braci, tak więc w autobusie znajdzie się monitoring, tablice informacji pasażerskiej czy też kasowniki. Układ drzwi to 1:2:0 lub też 2:2:0. Zamawiający wymaga, by elektrobus był w stanie przebyć co najmniej 220 kilometrów na jednym ładowaniu. Ładowanie, podobnie jak w przypadku krótszych pojazdów, zaplanowano w oparciu o gniazdo Plug-In.
Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 10 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy. W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w przeciągu pięciu ostatnich lat dostarczyli co najmniej 2 autobusy elektryczne. Mogły to być zarówno dwie dostawy opiewające na jeden autobus każda lub też jedna, opiewająca na dwie sztuki.
Oferty w postępowaniu należy składać do 25 lipca bieżącego roku, a o wyborze zdecyduje cena - 60%, a także parametry techniczne 20% oraz warunki gwarancji - 20%. Na parametry techniczne składa się tylko liczba miejsc siedzących zarówno w krótszych jak i dłuższych pojazdach.
Poza 4 autobusami, zamówienie opiewa także na dostawę dwóch ładowarek mobilnych, które będą w stanie naładować zamawiane autobusy. Samorząd wymaga, by ich minimalna moc wynosiła co najmniej 80 kW, w przypadku każdej z nich.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.