Pierwsza stolica Polski właśnie wybrała najlepszą ofertę w przetargu na dostawy 10 autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami. Obyło się bez zaskoczenia i zamówienie trafiło do Solarisa, który jako jedyny chciał zrealizować dostawę.
Także Gniezno rozpoczyna swoją przygodę z autobusami elektrycznymi. Samorząd właśnie ogłosił bowiem wybór najlepszej oferty w przetargu na dostawę 10 autobusów o długości około 12 metrów. Nie jest to zaskoczenie, gdyż
jedyna oferta złożona w przetargu mieściła się w budżecie miasta. Do pierwszej stolicy Polski dotrą więc elektryczne Solarisy.
Gniezno wyda na zakup
10 autobusów oraz infrastruktury do ich ładowania (5 podwójnych, stacjonarnych ładowarek plug-in o mocy 120 kW każda oraz dwóch mobilnych) niecałe 30 mln złotych, z czego ponad 18 milionów to dotacja z programu Zielony Transport Publiczny.
Miasto chce nabyć autobusy mieszczące minimum 70 pasażerów, z czego co najmniej 27 na miejscach siedzących. Autobusy mają być napędzane silnikiem bądź silnikami o łącznej mocy minimum 160 kW, które będą posiadały ogranicznik prędkości do 70 km/h oraz będą wyposażone w system rekuperacji energii. Pojemność magazynu energii ma pozwolić na przejechanie minimum 220 kilometrów na jednym ładowaniu, a sam magazyn ma być ładowany za pomocą złącza plug-in, ale także pantografu odwróconego.