Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gniezno kupuje autobusy elektryczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
31-08-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gniezno kupuje autobusy elektryczne
Fot. Czajek9611, CC BY-SA 4.0
Kolejnym wielkopolskim ośrodkiem, który zamierza kupić swoje pierwsze autobusy elektryczne jest Gniezno. Samorząd właśnie ogłosił przetarg na zakup 10 takich pojazdów wraz z infrastrukturą do ładowania.

Miasto chce nabyć 10 autobusów o długości około 12 metrów, mieszczących minimum 70 pasażerów, z czego co najmniej 27 na miejscach siedzących. Minimum 10 z tych miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Preferowany układ drzwi to 2:2:2. Będą one otwierane do wnętrza pojazdu.

Autobusy mają być napędzane silnikiem bądź silnikami o łącznej mocy minimum 160 kW, które będą posiadały ogranicznik prędkości do 70 km/h oraz będą wyposażone w system rekuperacji energii. Pojemność magazynu energii ma pozwolić na przejechanie minimum 220 kilometrów na jednym ładowaniu, a sam magazyn ma być ładowany za pomocą złącza plug-in, ale także pantografu odwróconego.

W pojazdach pojawi się ogrzewanie, klimatyzacja oraz monitoring. Autobusy będą wyposażone w system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz kasowniki do biletów komunikacji miejskiej.

Poza zakupem autobusów, samorząd chce również pozyskać infrastrukturę do ładowania elektrobusów w postaci 5 podwójnych ładowarek zajezdniowych (o mocy od 50 do minimum 150 kW), które będą ładować autobusy poprzez złącze plug-in oraz 2 pojedynczych ładowarek mobilnych, zdolnych ładować pojazd z mocą od 22 do co najmniej 50 kW.

Miasto pozyskało na realizację tego przedsięwzięcia ponad 18 mln złotych z programu Zielony Transport Publiczny, a same autobusy będą użytkowane przez MPK Gniezno.

Termin wykonania zamówienia to 11 miesięcy od dnia podpisania umowy w przypadku wykonania pełnej infrastruktury do ładowania pojazdów, natomiast dostawy samych elektrobusów mają zostać podzielone na dwie tury. Pierwsza, obejmującą pięć pojazdów, ma zostać dostarczona w ciągu 11 miesięcy od zawarcia umowy wraz z infrastrukturą do ich ładowania, a pozostałe pięć pojazdów ma dotrzeć do Gniezna w okresie od 1 lutego do 31 marca 2025 roku.

W postępowaniu mogą wystartować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali minimum dwie dostawy, po co najmniej 5 autobusów elektrycznych każda. Jednocześnie autobusy te musiały być niskopodłogowe, ładowane poprzez złącze plug-in oraz złącze pantografowe, a same pojazdy mieściły się w klasie maxi. Ponadto wykonawca musi spełnić też drugi warunek, a więc wykazać, że w ciągu pięciu ostatnich lat dostarczył też minimum 5 stacji ładowania o mocy co najmniej 120 kW (2 x 60 kW) z gniazdem plug-in.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz właściwości techniczno-eksploatacyjne wraz z gwarancją - 40%. Na drugie kryterium składają się: rozwiązania konstrukcyjne silnika bądź silników elektrycznego układu napędowego, zużycie energii elektrycznej na 100 km, zawieszenie osi przedniej, oświetlenie zewnętrzne, podział przedniej szyby, zastosowanie technologii SIC w przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego oraz okres gwarancji na cały autobus.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gniezno: Koniec bezpłatnej komunikacji miejskiej

Komunikacja

Gniezno: Koniec bezpłatnej komunikacji miejskiej

Kasper Fiszer 28 stycznia 2019

Gniezno przebuduje zajezdnię MPK (wizualizacje)

Przestrzeń

Gniezno przebuduje zajezdnię MPK (wizualizacje)

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2018

Gniezno wybiera Solarisa, choć MAN był nieco tańszy

Prawo & Finanse

Gniezno. MAN i Solaris ostro walczą o dostawę 12 autobusów

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Gniezno: Koniec bezpłatnej komunikacji miejskiej

Komunikacja

Gniezno: Koniec bezpłatnej komunikacji miejskiej

Kasper Fiszer 28 stycznia 2019

Gniezno przebuduje zajezdnię MPK (wizualizacje)

Przestrzeń

Gniezno przebuduje zajezdnię MPK (wizualizacje)

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2018

Gniezno wybiera Solarisa, choć MAN był nieco tańszy

Prawo & Finanse

Gniezno. MAN i Solaris ostro walczą o dostawę 12 autobusów

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5