Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Google inwestuje w drogi rowerowe

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Google inwestuje w drogi rowerowe
fot. Rodcrawford, lic. CC 3.0Google Bikes
Światowy potentat technologiczny planuje wydać 5 milionów dolarów na rozwój infrastruktury rowerowej, by ułatwić dojazdy pracownikom.

Przemieszczanie się po Dolinie Krzemowej nie należy do najłatwiejszych. Wiele firm technologicznych mających tam swoją siedzibę przeznacza znaczne środki finansowe na ułatwienie dojazdów swoim pracownikom. Korporacje takie, jak Facebook, Google czy Apple zainwestowały w autobusy do przewożenia personelu z terenu aglomeracji. Pojazdy zyskały złą sławę – zdaniem niektórych, utrudniają funkcjonowanie transportu publicznego (dodatkowe obciążenie przystanków), stanowiąc dodatkowo symbol pogłębiającego się rozwarstwienia ekonomicznego mieszkańców.

Światowi potentaci chcą nieustannie się rozwijać i zatrudniać coraz więcej osób, co nierozerwalnie wiąże się również z ekspansją infrastrukturalną. Niestety, rozrost kampusów wygeneruje nowy ruch, który jeszcze bardziej obciąży zatłoczoną sieć transportową obszaru. W związku z tym firmy - oprócz walki o działki pod nowe inwestycje - muszą zmierzyć się również z problemem efektywnego skomunikowania swoich terenów z resztą aglomeracji.

Na zdecydowanie warty uwagi pomysł wpadło Google. W ramach budowy nowej, futurystycznej siedziby głównej w North Bayshore (Mountain View, hrabstwo Santa Clara) ogłoszono również plan radykalnej poprawy stanu infrastruktury rowerowej poprzez budowę wysokiej jakości ścieżek umożliwiających rowerzystom dogodną, omijającą przeszkody komunikację z północną częścią hrabstw Santa Clara i North.

Kalifornia jak Kopenhaga

Plany Google tworzone we współpracy z Alta Planning i Sillicon Valley Bicycle Coalition niewątpliwie można uznać za ambitne. Po ich zrealizowaniu część hrabstwa North – zamiast typowych przedmieść Kalifornii – ma zacząć przypominać słynącą z rowerów stolicę Danii.

Obecnie dwoma kółkami przemieszcza się prawie 9 proc. pracowników Google zasiedlających rejon North (21 proc. z nich mieszka w promieniu 8 km od siedziby). To dobry wynik, jednak większość personelu w dalszym ciągu nie jest skłonna do przesiadki na dwa kółka. Wszystko z powodu braków infrastrukturalnych – niektóre odcinki dróg oraz skrzyżowania są postrzegane jako potencjalnie niebezpieczne. Dlatego też priorytetem ma być uzupełnienie sieci w sposób zapewniający komunikacyjną ciągłość oraz zapewniający odpowiedni komfort użytkowania.


googlebike w Mountain View, fot. Runner1928, lic CC 3.0

Zdaniem osób zajmujących się problemami transportu w Google, modernizacja tras rowerowych to rozwiązanie znacznie lepsze, niż przebudowa dróg pod kątem poprawy przepustowości. Po pierwsze, będzie wielokrotnie tańsza i łatwiejsza do przeprowadzenia. Po drugie, przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa, co z kolei zachęci do skorzystania z jednośladów wiele osób przemieszczających się autobusami lub samochodami. Z ankiet przeprowadzonych wśród pracowników wynika, że aż 60 proc. z nich byłoby skłonnych dojeżdżać do pracy rowerem, gdyby istniały ku temu odpowiednie warunki. To znaczny potencjał, który warto wykorzystać.

5 milionów na rowery

Na stworzenie sieci odpowiadającej wymaganiom niezdecydowanych Google chce wydać 5 mln dol. Konkretne rozwiązania mają zostać zaproponowane przez miasta należące do hrabstwa North, zaś decyzję o ich wdrożeniu podejmą przedstawiciele Santa Clara Valley Transportation Authority i Silicon Valley Bicycle Coalition.

Rowerowe plany światowego potentata w dziedzinie technologii mają ziścić się w przeciągu kilku lat. Korzyści z ich wdrożenia odczują mieszkańcy całego regionu, którzy zyskają możliwość bezpiecznego przemieszczania się efektywnym środkiem transportu w postaci dwóch kółek. Zrealizowanie ambitnych założeń stanie się dowodem tego, że kopenhaskie podejście do kwestii miejskiego transportu sprawdza się nie tylko w Danii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5