Władze Gorzowa Wielkopolskiego podpisały dziś (16 kwietnia) z konsorcjum ZUE i FDO umowę na przebudowę 1,5-kilometrowego odcinak drogi wraz z torowiskiem tramwajowym na ulicy Chrobrego i Mieszka I. Prace potrwają 18 miesięcy.
Przedmiotem umowy jest przebudowa drogi wraz z torowiskiem w ul. Chrobrego i ul. Mieszka I na odcinku od Pocztowej do Roosevelta. W ramach inwestycji przebudowane mają zostać też deptak, skrzyżowania, obiekt mostowy.
Na odcinku od Roosevelta do Borowskiego torowisko przeprowadzono środkiem jezdni. Przy skrzyżowaniu powstaną dodatkowe pasy do skrętu. Przystanki będą miały formę antyzatok. Na odcinku od Borowskiego do Wybickiego zaplanowano deptak miejski – bez wyniesionych krawężników. Pojawią się nowe nasadzenia drzew. W ul. Mieszka I i Chrobrego na odcinku deptaka przewidziano torowisko na podbudowie betonowej w technologii podlewu ciągłego. Na pozostałym odcinku Chrobrego zaplanowano torowisko na prefabrykowanych żelbetowych płytach. Na moście nad Kłodawką zostanie zastosowana konstrukcja typu węgierskiego. Sieć trakcyjna zostanie zawieszona na nowych słupach trakcyjno-oświetleniowych.
Prace zrealizuje konsorcjum firm ZUE i FDO za kwotę 69,0 mln zł brutto. Na realizację przeznaczono 18 miesięcy. Oznacza to, że tramwaje do pętli Piaski wrócą pod koniec przyszłego roku – po ponad czteroletniej przerwie. Ruch tramwajowy w Gorzowie wstrzymano w 2017 r. W najbliższym czasie jest szansa, że tramwaje powrócą na część trasy linii 1 – dziś odbył się
pierwszy próbny przejazd na trasie do pętli Silwana.
fot. Jan Wojtanowski / UM Gorzów Wlkp.