Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gorzów podpisał umowę z Pesą na 14 Twistów (wizualizacje)

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
22-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dzisiaj (22 wrzesnia) MZK Gorzów Wielkopolski zawarł umowę z Pesą na dostawę 14 Twistów z możliwością zwiększenia zamówienia o sześć kolejnych pojazdów. Pierwsze nowe tramwaje mają zjawić się w Gorzowie w październiku 2018 r.

Kontakt o wartości 93,6 mln zł netto dotyczy dostaw 14 trójczłonowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów o długości 23-26 m. W przypadku uzyskania kolejnych środków zamówienie może być zwiększone o sześć kolejnych pojazdów wraz z kompletem wózków na jeden tramwaj trójczłonowy (w przypadku wózków napędowych chodzi o wózki kompletne z silnikami trakcyjnymi i przekładniami napędowymi do zabudowania bezpośrednio w pudle wagonu).

– Inwestycja ma ogromne znaczenie dla gorzowian; fundamentalnie zmieni jakość komunikacji publicznej. – Przesiądziemy się z pojazdów muzealnych do nowych, nowoczesnych tramwajów, których producent jest znany w całej Europie – mówi Jacek Wójcicki, prezydent Gorzowa.

– Dziś po raz pierwszy wiążemy się umową z MZK w Gorzowie Wielkopolskim. Miasto postawiło na unowocześnianie taboru i to od razu dwukierunkowymi tramwajami spełniającymi - tak w zakresie bezpieczeństwa, designu, jak i przyjaznych dla pasażerów i obsługi systemów – najwyższe europejskie standardy. Wiem, że Gorzów Wlkp. inwestuje też w infrastrukturę, a więc to wręcz przełom w historii tutejszej komunikacji miejskiej. Dziękując za okazanie nam zaufania, cieszę się, że właśnie Pesa będzie miała swój udział w realizacji tak ważnego projektu – komentował Robert Świechowicz, prezes firmy.

Twist, który zostanie dostarczony w ramach kontraktu, został specjalnie zaprojektowany z myślą o Gorzowie. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia, tramwaj, napędzany silnikami prądu przemiennego, musi być oparty na trzech wózkach. Całkowita pojemność wagonu tramwajowego nie może być mniejsza niż 160 osób (przy napełnieniu 5 osób/m2), przy czym liczba miejsc siedzących musi wynosić co najmniej 40 pełnowymiarowych (z wyłączeniem siedzeń składanych). Zamawiającemu zależy na oszczędnej eksploatacji. Wymagane są wózki obrotowe z możliwością zastosowania sztywnego wózka tocznego. Więcej o wymaganiach zamawiającego pisaliśmy tutaj.

W pełni niskopodłogowy tramwaj będzie wyposażony w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring, automat biletowy, system zliczania pasażerów, system diagnostyki on-line, wi-fi i gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych. Jak zapowiada producent, zastosowane falowniki trakcyjne umożliwiają rekuperację energii podczas hamowania i jej zwrot do sieci, w znacznym stopniu przyczyniając się do obniżenia kosztów eksploatacyjnych.



Dostawa pierwszego tramwaju przewidziana jest w ciągu 14 miesięcy. Pesa zapowiada, że nastąpi to w październiku 2018 r. W kolejnych miesiącach mają być dostarczane po trzy wozy, a w 18 miesiącu przewidziano dostawę czterech wozów.

MZK Gorzów jest dwunastym krajowym przewoźnikiem, który kupił pojazdy od Pesy. Tramwaje tego producenta nie jeżdżą jedynie w Poznaniu, Grudziądzu i Olsztynie. Wczoraj natomiast wraz z rozpoczęciem realizacji kolejnego kontaktu dla Bydgoszczy Pesa obchodziła uroczystość dostawy 500. pojazdu na rynek polski.

Gorzów Wielkopolski otrzymał blisko 160 mln zł dofinansowania na modernizację i rozbudowę zaniedbanej sieci tramwajowej. – Na jesieni wyłączymy kompletnie ruch tramwajowy. Nasze wysłużone już Helmuty odjadą na tor boczny – mówi Jacek Wójcicki, prezydent Gorzowa i zapowiada, że na jesieni przyszłego roku mieszkańcy powinni móc już korzystać z nowego systemu tramwajowego w mieście.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Gorzów Wlkp. nie wie, kiedy tramwaje dojadą do Fieldorfa-Nila

Komunikacja

Gorzów Wlkp. nie wie, kiedy tramwaje dojadą do Fieldorfa-Nila

Jakub Rösler 29 czerwca 2023

Gorzów z ofertami na przebudowę Dworcowej. Trzeba będzie dopłacić

Przestrzeń

Gorzów przebuduje Dworcową z torowiskiem. Rusza przetarg

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Gorzów Wlkp. nie wie, kiedy tramwaje dojadą do Fieldorfa-Nila

Komunikacja

Gorzów Wlkp. nie wie, kiedy tramwaje dojadą do Fieldorfa-Nila

Jakub Rösler 29 czerwca 2023

Gorzów z ofertami na przebudowę Dworcowej. Trzeba będzie dopłacić

Przestrzeń

Gorzów przebuduje Dworcową z torowiskiem. Rusza przetarg

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5