Przedłuży się przebudowa trasy tramwajowej do os. Piaski w Gorzowie Wielkopolskim. Zakres prac powiększono o skrzyżowanie Mieszka I, Kazimierza Wielkiego i Roosevelta, a także o początek torowiska na Kazimierza Wielkiego. Powrót tramwajów zapowiadany jest na sierpień. Od czasu do czasu na linii pojawia się też Helmuty.
Tramwaje
nie jeżdżą na os. Piaski od października 2017 r. Natomiast umowa na przebudowę 1,5-kilometrowego odcinka torowiska w ciągu ul. Chrobrego i Mieszka I miasto
podpisało w kwietniu 2020 r. Roboty realizuje konsorcjum firm ZUE i FDO za kwotę 69,0 mln zł brutto.
Pierwotnie na roboty przeznaczono 18 miesięcy. Następnie zapowiadano zakończenie inwestycji na maj 2022 r. Miasto podpisało jednak aneks z wykonawcą i rozszerzyło prace o przebudowę skrzyżowania ul. Mieszka I, Roosevelta, Ks. Andrzejewskiego, Kazimierza Wielkiego. Przebudowane zostanie też fragment torowiska na początkowym odcinku Kazimierza Wielkiego.
Roboty mają potrwać do lipca. Jeśli nie będzie niespodzianek, w sierpniu – po jazdach testowych i odbiorze torowiska – powrócą tramwaje linii 2 i 3.
Wiadomo, że na torach znów mogą pojawić się Helmuty, które żegnano w 2017 r. Obecnie MZK posiada 14 tramwajów Twist, wyprodukowanych przez Pesę. To wystarczy na styk, by obsłużyć trzy linie (pięć wozów dla linii 1, pięć wozów dla linii 2 i cztery wozy dla linii 3). Może się okazać jednak, że nie wszystkie nowe tramwaje będą w stanie wyjechać na trasy – z uwagi na przeglądy, naprawy czy kolizje. W takiej sytuacji do obsługi linii 2 zostaną skierowane wyremontowane Helmuty (obsługa linii 1 i 3 nie jest możliwa, gdyż miasto zlikwidowało pętlę Silwana – zostanie ona zastąpiona nowym krańcem dla tramwajów dwukierunkowych, zlokalizowanym kilkaset metrów dalej przy skrzyżowaniu Wilczaka i Szarych Szeregów).
Jednocześnie miasto zleciło Pesie produkcję sześciu kolejnych Twistów, co w pełni wykorzystuje przewidzianą w umowie opcję. Gorzów otrzymał na to dodatkowe dofinansowanie o wartości 25 mln zł. Nowe pojazdy mają być gotowe przed jesienią 2023 r.