W Gorzowie Wielkopolskim trwa rozbudowa drogi krajowej 22, której towarzyszy budowa nowego odcinka linii tramwajowej do krańcówki przy ulicy Fieldorfa-Nila. Proces inwestycyjny znacznie się przeciąga i choć testowe tramwaje dotarły do końca trasy kilka dni temu, to regularne kursy ruszą tu najwcześniej w lipcu przyszłego roku.
Gorzowska sieć tramwajowa ma wydłużyć się o kolejny odcinek torowiska, budowany od obecnego przystanku Dowgielewiczowej do nowej krańcówki przy Fieldorfa-Nila. Prace w tym miejscu rozpoczęły się w 2019 roku i są elementem większego projektu dotyczącego rozbudowy drogi wojewódzkiej 22. Mimo faktu, że
termin ukończenia prac został już przekroczony, to na zakończenie całej inwestycji jeszcze poczekamy.
– Wykonawca robót obecnie prowadzi prace budowlane na części drogowej tj. budowa nowej jezdni ul. Walczaka i ul. Zawackiej jak i na części torowej przebudowa i budowa torowiska do ul. Fieldorfa-Nila. W pierwszej połowie 2023 roku powinny zakończyć się wszystkie prace budowlane oraz Wykonawca powinien uzyskać pozwolenie na użytkowanie w Lubuskim Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Po spełnieniu wszystkich procedur formalnych będzie możliwe uruchomienie tramwajów. W tym momencie szacujemy, że będzie to możliwe najwcześniej latem przyszłego roku – mówi nam prezydent Gorzowa Wielkopolskiego, Jacek Wójcicki.
Włodarz Gorzowa dodaje, że aby tramwaje mogły ruszyć do nowej krańcówki, wykonawca musi wybudować jeszcze dojścia do przystanków oraz wykonać niezbędne oznakowanie.
Co ciekawe, po nowym odcinku torowiska przejechały już tramwaje testowe. Celem było sprawdzenie torowiska, zwrotnic, a także sygnalizacji świetlnej przy nowej krańcówce. Testy wypadły pomyślnie, lecz nie zmienia to tego, że regularne tramwaje pojadą nowym odcinkiem dopiero za kilka miesięcy.