Potrzeba było kilku przetargów, aby wybrać wykonawcę przebudowy wschodniego wylotu drogi krajowej nr 22. Elementem prac jest modernizacja torowiska i jego wydłużenie do ul. Fieldorfa-Nila. Prace zrealizuje Budomex.
Inwestycja obejmie 3,07-kilometrowy odcinek ulicy. Przedsięwzięcie obejmuje budowę drugiej jezdni Walczaka, Bierzarina oraz Łukasińskiego wraz z przebudową skrzyżowań oraz frezowaniem nawierzchni asfaltowych na istniejących jezdniach.
Przebudowane zostanie torowisko tramwajowe wzdłuż Walczaka od ronda Gdańskiego. Istniejąca pętla Silwana zostanie zastąpiona torami postojowymi oraz do zawracania dla taboru dwukierunkowego, które znajduje się dalej – przy Fieldorfa-Nila.
Ostatecznie dzisiaj (23 lipca) zamawiający rozstrzygnął postępowanie na to zadanie, wybierając jedyną złożoną w przetargu ofertę Przedsiębiorstwa Budownictwa Ogólnego Budomex ze Szczecina, która wyceniło prace na blisko 74 mln zł brutto.
Oferta Budomeksu jest znacząco powyżej budżetu, określonego na kwotę 56,74 mln zł brutto. Niemniej jednak kolejne przetargi przynosiły pożądanego obniżenia cen, a wręcz przeciwnie – kończyły się jeszcze droższymi ofertami. W pierwszym przetargu, ogłoszonym w maju zeszłego roku, wpłynęły trzy oferty. Najtańsza,
złożona przez Balzolę, opiewała na kwotę 62 mln zł brutto, która tylko o 9 mln zł przekraczała obowiązujący wówczas budżet.
mat. UM Gorzów Wlkp.